درد زایمان و نشانه های آن

0
1,959
679578.jpeg alt_text
679578.jpeg caption

درد زایمان معمولاً بعد از هفته ۳۸ بارداری آغاز می‌شود در طول دوران بارداری ممکن است افراد گاهی اوقات دچار درد شوند که به آن در تاریخ کاذب زایمان گفته می شود زمانی که بدن آماده تولد نوزاد می شود زمانی است که بارداری در شرف خاتمه می باشد. مشخصات درد بارداری به این شکل می باشد:

درد پشت یاهمان کمردرد که اغلب به پایین کمر انتشار دارد. این درد ممکن است مداوم باشد یا برود و بیاید اما با تغییر وضعیت بدن درد بهبود نمی یابد یا با اقدامات حمایتی مثل گرم کردن کمر ممکن است درد کاهش پیدا نکند.

انقباضات شکم که هر ۱۰ دقیقه یا زودتر رخ می دهد هم نشانه‌های شروع زایمان می باشند.

احساس گرفتگی و اسپاسم در زیر شکم مانند دردهای دوران پریود هم از علائم دیگر شروع زایمان می باشد فرد احساس می‌کند که درد ممکن است همراه با اسهال باشد.

در صورت شروع خروج مایع روشن از واژن ممکن است زایمان حتی به صورت زودرس آغاز شود. 

علائم مشابه آنفولانزا مثل تهوع استفراغ یا اسهال هم ممکن است نشانه بروز زایمان زودرس باشند.

احساس فشار زیاد در لگن یا واژن از علائم شروع زایمان است.

همچنین ممکن است ترشحات واژن افزایش پیدا کنند یا برخی افراد خونریزی خفیف هم داشته باشند.

 

درد زایمان

 

 

انقباضات شکم در بارداری نشان چیست؟

خانم باردار باید انقباضات شکم را بررسی کند:

 می‌توانید سفت شدن و شل شدن رحم را احساس کنید که یک انقباض رحم نامیده می شود. طول مدت انقباض رحم را یادداشت کنید. زمانی که یک انقباض شروع می شود را  یادداشت کنید. زمانی که انقباض بعدی آغاز می‌شود را هم یادداشت کنید. به خاطر داشته باشید که خیلی از زنان دردهای بی خطر کاذب  را احساس می کنند که به آنها انقباض‌های برکستون هیکس گفته می‌شود. این دردها معمولاً خیلی طول نمی کشند و با حرکت و تغییر پوزیشن و همینطور استراحت بهبود می یابند این دردها نشانه زایمان نمی باشند. اگر مطمئن نیستید که این نوع انقباض ها از کدام گروه هستند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

اقدامات لازم در زمان شروع درد زایمان

در صورت شروع دردهای زایمانی بهتر است با پزشک خود درباره وضعیتشان صحبت کنید و زودتر به مرکز درمانی برای انجام اقدامات اولیه و آماده سازی روند زایمان مراجعه کنیم مهمتر از همه به حفظ خونسردی خود و خانواده تان می باشد تا بتوانید نوزادی سالم را در آغوش بگیرید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

 

 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید