فواید ماساژ صورت

0
46,728
ماساژ صورت

احتمالا بارها از فواید ماساژ شنیده اید. بهبود گردش خون و ایجاد احساس آرامش فقط بخشی از فواید ماساژ دادن هستند. صورت شما نیز مانند هر قسمت دیگر از بدن شما به مراقبت و نگهداری نیاز دارد و ماساژ دادن صورت یکی از بهترین روش هاست. ماساژ صورت شامل ماساژ عضلات اصلی صورت و نقاط فشار (مانند خط فک، استخوان های گونه و پیشانی) با استفاده از دست یا غلتک مخصوص است. فقط چند دقیقه  تمرین در روز به افزایش جریان خون و کاهش پف صورت کمک کرده و باعث می شود پوست ظاهری شاداب، جوان و بدون چروک داشته باشید.

فواید ماساژ صورت

1. ضد پیری و چین و چروک

یکی از مهمترین مزایای ماساژ صورت، توانایی بهبود ظاهر کلی پوست است. ماساژ صورت با افزایش ضخامت عضلات سبب کاهش چین و چروک شده و افتادگی پوست را بهبود می بخشد. ماساژ پوست همپنین سبب افزایش  پروتئین هایی در پوست می شود، که اثر ضد پیری دارند.

2.کاهش دردهای سینوسی

از درد سینوس شما ناشی از التهاب یا عفونت نباشد می توانید برای کاهش آن از ماساژ صورت استفاده کنید. ماساژ سینوس همچنین ممکن است به تخلیه مخاط ، تسکین سردرد و تقویت گردش خون کمک کند.

3. بهبودآکنه

تحریک پوست از طریق ماساژ ممکن است به گردش خون کمک کرده و  آکنه را کاهش می دهد.

4.بهبود درد و التهاب مفصل فک

افرادی که به التهاب مفصل فک مبتلا هستند ممکن است در فک یا صورت احساس ناراحتی کنند یا دچار سردرد، گوش درد، یا قفل شدگی فک شوند. ماساژ در ناحیه مفصل فک به کاهش گرفتگی عضلات فک، التهاب یا درد کمک می کند. ماساژ برای تسکین علایم هنگامی که با تمرینات فکی همراه باشد بسیار موثر است.

5. درخشان شدن پوست

اگر پوست روشن و درخشان می خواهید ، ماساژ صورت ممکن است تنها راه برای رسیدن به آن باشد. تحقیقات انجام شده در سال 2002 نشان می دهد که 59 درصد زنانی که ماساژ صورت داده اند ، احساس طراوت و جوان سازی را گزارش کرده اند. علاوه بر این ماساژ دادن، با تحریک عضلات صورت می تواند به سفت شدن پوست، تسکین گرفتگی عضلات و تقویت گردش خون کمک کند.

6. افزایش جریان خون پوست

ماساژ صورت تأثیر مثبتی بر جریان خون پوست دارد و به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. افزایش گردش خون سبب بهبود خونرسانی پوست صورت، کاهش چین و چروک و جوانسازی می شود.

7. کاهش استرس و تنش

ماساژهای صورت می توانند ضمن سلامت پوست، به از بین بردن تنش و اضطراب پس از یک روز کاری سخت کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر لیفت شقیقه

ماساژ صورت

8- بهبود جای زخم

اگر جای زخم در صورت دارید، ماساژ می تواند در بهبود آن بسیار مفید باشد. ماساژ بافت اسکار و نواحی اطراف آن ممکن است به افزایش جریان خون ، شل شدن بافت های اطراف و صاف شدن برجستگی ها کمک کند. ماساژ صورت همچنین ممکن است به تسکین علائمی مانند درد، خارش و حساسیت کمک کند. محققان در سال 2014 دریافتند که ماساژ درمانی در کاهش درد، خارش پوست و در عین حال بهبود زخم های برجسته ناشی از سوختگی موثر است.

9-  افزایش جذب محصولات و کرم های پوستی

 در یک مطالعه نشان داده شد که اثرات کرم های ضدچروک هنگام استفاده با ماساژ صورت افزایش می یابد و چین و چروک و افتادگی پوست بیشتر بهبود خواهد یافت. ماساژ دادن با افزایش جریان خون در پوست، جذب کرم ها را افزایش می دهد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید