آکنه های ناشی از مصرف شکلات

0
992
71365.jpeg alt_text
71365.jpeg caption

آکنه های ناشی از مصرف شکلات

 

این سوال خیلی اوقات مطرح می‌شود که آیا خوردن شکلات می تواند باعث بروز جوش‌های صورت بشود. از سال ۱۹۶۹ مطالعات زیادی درباره عوامل موثر بر بروز آکنه و ارتباط شکلات با بروز آکنه انجام شده است این سوال مطرح است که آیا چربی قند و مواد شیمیایی که در شکلات استفاده می‌شوند آیا ممکن است باعث ایجاد جوش در پوست بگردند. از قدیم  مواد افزودنی به شکلات اضافه می شده مثل شیر و شکر که ممکن است بر پوست تاثیر بگذارند. مطالعات اولیه درباره ی شکلات و آکنه اغلب درباره انواع آبنبات و شکلات های انجام شده که پر از شکر هستند و به همین علت هنوز اطلاعات کافی و پاسخ دقیق درباره ارتباط شکلات باجوش وجود ندارد

 

مصرف شکلات و بروز آکنه

 

جوش های ناشی از خوردن شکلات

 

 برخی مطالعات نشان می دهند که شکلات آکنه ای که در صورت وجود دارد را تشدید می کند یا باعث بروز آکنه در پوست افرادی می شود که مستعد بروز آکنه هستند .مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد که شکلات شدت و تعداد دفعات بروز حملات آکنه را به علت تشویق سیستم ایمنی به واکنش شدیدتر در برابر باکتری در پی دارد .اگرچه این نوع واکنش در بین انسان ها هنوز تایید نشده است مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان داد که مصرف کاکائو پودر ژلاتین یا ترکیب هر دو که مواد اصلی شکلات هستند باعث آکنه می شوند. مطالعه مشابهی در مجله علمی دیگری انجام شد. در این مطالعه بعد از خوردن ۲۵ گرم شکلات تلخ ۹۹ درصد روزانه مردان طی دو هفته دچار جوش های بیشتری شدند.

 

رژیم غذایی مناسب برای پیش گیری از آکنه

 

مطالعات نشان داده است که آکنه در افرادی که رژیم غذایی غربی ندارند خیلی شایع نیست اما در مقابل رژیم های پر از قند که معمولاً حاوی کربوهیدرات های سریع هضم شدنی و شکر هستند با آکنه مرتبط اند. در مطالعه دیگری که انجام شد نشان داده که افرادی که رژیم با شاخص قند کم مصرف می کنند که بیشتر حاوی ماهی و میوه می باشد دچار آکنه نمی شوند اما در مقابل، افرادی که رژیم غذایی غربی دارند مانند نان غلات و بیسکویت و شیرینی بیشتر دچار اکنه شوند.

 

کسانی که جوش میزنند نباید شکلات بخورند؟

مجدداً این سوال مطرح می‌شود که آیا به این دلایل نباید شکلات بخوریم تا یک پوست شفاف و سالم داشته باشیم پاسخ این است که تاثیرشکلات بر آیین بسیار شخصی می باشد. با وجود مطالعاتی که سالها انجام شده همچنان ارتباط مستقیمی بین شکلات و آکنه گزارش نشده است. اما به این معنا نیست که هیچ تأثیری ندارد هرچقدر شکر در شکلات یا شیرینی که میل می کنید بیشتر باشد احتمال را افزایش می‌دهد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید