آیا استنشاق محصولات تمیز کننده به شما آسیب می رساند؟

0
858
201433.jpeg alt_text
201433.jpeg caption

در حدود 53٪ از محصولات دارای مواد تشکیل دهنده شناخته شده برای آسیب به ریه ها هستند. نمونه هایی از آنها کلرید است که در پاک کننده های ضد باکتریایی و سفید کننده ها یافت می شود. حدود 22٪ از افراد مبتلا به آسم سابقه تماس با این مواد را داشتند.
در برخی از محصولات از فرمالدئید ، یک ماده سرطان زا شناخته شده انسانی ، به عنوان ماده نگهدارنده استفاده شده یا توسط سایر مواد نگهدارنده موجود در محصولات آزاد می شود.

عامل سرطان زا در مواد سفید کننده

کلروفرم، همچنین یک عامل سرطان زا است، می تواند در بخار آزاد شده توسط محصولات سفید کننده وجود داشته باشد. بورات سدیم، که گاهی اوقات بوراکس یا اسید بوریک نیز خوانده می شود ، به بسیاری از محصولات اضافه می شود. این می تواند عامل یک اختلال هورمونی باشد. دانشمندان پیشنهاد می كنند كه به دلیل وجود مواد اولیه خطرزا، از تماس با این نوع محصولات خودداری كنید. که شامل خوشبو کننده های هوا ، محصولات ضد باکتریایی ، نرم کننده های پارچه ای و تمیز کننده های اجاق گاز می شود.

آیا استنشاق محصولات تمیز کننده به شما آسیب می رساند؟

با مخلوط کردن ، محتویات پاک کننده های خاص می تواند واکنشهای شیمیایی خطرناکی مانند ترکیب آمونیاک و سفید کننده را به وجود آورد. مخلوط کردن آنها بخار سمی ایجاد می کند که هنگام استنشاق باعث سرفه  سختی در تنفس شوندهمچنین باعث تحریک گلو، چشم و بینی می شود.

اگر بیش از حد مواد تمیز کننده را استنشاق کنید چه اتفاقی می افتد؟

دود ناشی از مواد شیمیایی یا مواد سمی می تواند مجاری هوایی ، پوست و چشم شما را تحریک کند و استنشاق یک ماده باعث ایجاد درد و تورم بینی و گلو شما می شود. اگر بخار شیمیایی یا سمی استنشاق کرده اید ، باید سریعاً وارد هوای تازه شوید. … برخی از محصولات تمیز کننده می توانند هنگام مخلوط شدن ، گازهای سمی تولید کنند.

عوارض ناشی از تنفس بخار مواد سفید کننده چیست؟

  • تاری دید.
  • درد ، قرمزی و تاول های سوزاننده روی پوست
  •  احساس سوزش در بینی ، گلو و چشم ها.
  • سرفه
  • تنگی قفسه سینه.
  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس.
    بهترین و موثرترین اقدام باز کردن در و پنجره ها و خروج سریع از محل آلوده به گازهای ناشی از مواد شوینده است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید