آیا میتوان با وجود ویروس کرونا در جامعه زندگی کرد؟

0
841
165701.jpeg alt_text
165701.jpeg caption

باتوجه به گسترش ویروس کرونا در جامعه و گزارش برخی موارد شدید بیماری داشتن استرس و اضطراب برای خانواده ها تا حدی طبیعی تلقی می شود ولی استرس و حساسیت بیش از حد به این موضوع نه تنها روند ادامه زندگی را مختل می کند بلکه روی ایمنی بدن نیز اثر میگذارد. یکی از مهم ترین نکات در برخورد با این بیماری حفظ آرامش و پرهیز از استرس است و جالب است بدانید استرس باعث ضعف سیستم ایمنی حتی در افراد سالم می گردد و احتمال ابتلا به بیماری را بیشتر می کند. لطفا به کودکان دلبندتان آموزش های لازم را بدهید ولی از ایجاد استرس در آنها بپرهیزید. به یاد داشته باشید استرس چاره ای برای مقابله با ویروس نیست بلکه مسیر را برای گسترش ویروس در جامعه تسهیل می کند. مطمئن باشید با رعایت بهداشت و تقویت سیستم ایمنی امکان انتقال ویروس بسیار کاهش پیدا می کند. مهم ترین نکته برای تقویت سیستم ایمنی داشتن آرامش، خواب کافی، تعذیه سالم و فعالیت های فیزیکی است.

در صورت رعایت موارد بهداشتی زیر احتمال گسترش بیماری بسیار کاهش پیدا می کند 

1. گوشی موبایل یکی از مهمترین منابع آلودگی محسوب می شود که غافل شدن از این موضوع میتواند باعث گسترش بیماری گردد. لطفا تا حد امکان از بردن گوشی موبایل به مکان های عمومی خودداری کنید، از گوشی دیگران استفاده نکیند، گوشی خود را هربار با مواد ضدعفونی کننده مثل پدهای الکلی ضدعفونی کنید و سعی کنید هربار بعد از استفاده از گوشی خود یا دیگران دستان خود را کامل بشویید. این ویروس روی سطوح می نشیند در نتیجه گوشی موبایل خود را روی سطوح آلوده قرار ندهید و بعد از استفاده گوشی را در جیب خود قرار دهید. گوشی موبایل یک وسیله شخصی است و لطفا آن را در اختیار سایر افراد قرار ندهید. 

پیشگیری از ویروس کرونا

2. در هنگام اپیدمی از رد و بدل اسکناس جلوگیری کنید و سعی کنید از کارت های بانکی برای خرید استفاده کنید و هربار کارت بانکی خود را ضدعفونی کنید. 

3. یکی از راه های بسیار مهم شست و شوی صحیح دست ها به مدت 20 ثانیه با آب و صابون یا مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل است. پشت و رو، بین اگشتان و مچ دست را کامل با صابون ضدعفونی کنید. بخصوص بعد از تماس با گوشی موبایل و لب تاپ، بعد از عطسه و سرفه، بعد از رفتن به دستشویی و قبل از خوردن غذا

4. تردد در مکان های عمومی را به حداقل برسانید. در صورت بروز علایم سرماخوردگی خفیف در منزل بمانید و نیازی به مراجعه به پزشک و انجام تست نمی باشد. (از رفتن به آرایشگاه نیز تا حد امکان کاسته شود )

5. هنگام عطسه و سرفه از دستمال جلوی دهان خود استفاده کنید یا در صورت نداشتن دستمال از قسمت بالای بازوی خود برای گرفتن جلوی دهان استفاد کنید و دستمال را در سطل درپوش دار بیندازید.

6. تا حد امکان تا وقتی در محیط های عمومی قرار دارین یا دست هایتان به سطوح مختلفی از جمله درب تاکسی یا میله های مترو برخورد کرده از لمس چشم و بینی و دهان خودداری کنید.

7. تماس با افراد مبتلا یا مشکوک را به حداقل برسانید و از وسایل شخصی انها از جمله موبایل استفاده نکیند یا بعد از استفاده دست ها را بشویید.

8. از دخانیات استفاده نکنید، مصرف این مواد به علت ایجاد ضعف در سیستم ایمنی احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

9. گوشت و مرغ را بطور کامل بپزید و میوه و سبزیجات را کامل با مواد ضدعفونی کننده بشویید و شیر رابجوشانید.

10.در دوران اپیدمی خانم ها از رفتن به مکان هایی مثل آرایشگاه خودداری کنند.

11. یکی از وسایلی که این روزها توسط اکثر مردم استفاده می شود ماسک های یکبار مصرف است ولی درصورت عدم رعایت نکات بهداشتی خود ماسک به منبعی برای آلودگی تبدیل می شود. لطفا ماسک را هربار بعد از استفاده دور بیندازید و به هیچ عنوان از ماسک یکبار مصرف دوبار استفاده نکنید.

نکته اخر : به یاد داشته باشید بیشتر مردم با سیستم ایمنی سالم و بخصوص کودکان به فرم های خفیف بیماری مبتلا می شوند. تردد بی دلیل در مکان های عمومی مثل بیمارستان یکی از راه های انتقال بیماری محسوب میشود. توجه داشته باشید مطالعات هنوز در مراحل اولیه است و ممکن است مطالعات جدید نکات اصافه تری را در برداشته باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید