اشتباهات رایجی که هنگام قاعدگی مرتکب می شویم

0
626
161354.jpeg alt_text
161354.jpeg caption

 اکثر مردم  بعد از قرار دادن تامپون یا تعویض پد بهداشتی، دستان خود را می شویند. اما چرا قبل از انجام این کار، دستشان را نمی شویند؟ تمیز نگه داشتن دست ها برای محافظت از واژن  و جلوگیری از انتقال باکتری هایی که در طول روز با آن روبرو می شوید بسیار مهم است. بنابراین، قبل از تعویض پد بهداشتی دست های خود را بشویید.

  • پد های بهداشتی را دیر به دیر تعویض می کنید.

پد بهداشتی و تامپون باید برای مدت زمانی خاص استفاده شود و نباید طولاتی مدت باقی بمانند.  هر چه پد یا تامپون شما بیشتر بماند احتمال رشد میکروارگانیسم ها ( باکتری و قارچ) بیشتر است. بسته به شدت خونریزی، هر دو تا چهار ساعت پد بهداشتی خود را تعویض کنید. تامپون ها را نیز حداقل هر ۴ تا هشت ساعت یکبار تعویض کنید.

  • مسکن های خود را در زمان مناسب مصرف نمی کنید.

اگر منتظر بمانید تا درد شکمی شما شدیدتر شود تا  مسکن مصرف کنید، تاثیر مسکن ها کمتر از زمانی است که درد شما شدید شود. مسکن ها را هنگامی که درد  خفیف است و یا قبل از شروع آن مصرف کنید. بنابراین، اگر چرخه های شما قابل پیش بینی و منظم است، یک یا دو روز قبل از شروع پریود خود از داروی ضد التهاب مثل ایبوپروفن یا ژلوفن استفاده کنید تا از درد شدید  جلوگیری کنید. اگر آنها نامنظم هستند، به محض اینکه خونریزی شروع شد یا درد خفیف را احساس کردید، مسکن را مصرف کنید.

  • تاریخ پریود خود را ثبت نمی کنید.

ثبت تاریخ پریود و دانستن زمان دقیق سیکل قاعدگی فقط مختص زنانی که برای بارداری تلاش می کنند نیست. انجام این کار برای همه خانمها حائز اهمیت است زیرا دانستن زمان دقیق سیکل قاعدگی و  پریود، شدت خونریزی و میزان درد به شما کمک می کنند تا اگر اتفاقی غیر طبیعی رخ دهد شما سریعتر به پزشک مراجعه کنید و راحتتر مداوا شوید. 

  • اسنک بیش از حد مصرف می کنید.

هنگامی که شما PMS هستید ( چند روز قبل از شروع خونریزی که شما عصبی و تحریک پذیر شده و اندام ها و شکم متورم شده و پستان ها دردناک می شوند)، اشتهای شما افزایش می یابد بنابراین به سمت  کابینت میان وعده خود می روید و  میان وعده های پر نمک مانند چیپس سیب زمینی می خورید. هرچه نمک بیشتری بخورید، آب بیشتری در بدن شما تجمع خواهد کرد و بنابراین بدن شما متورم تر می شود. بنابراین، مصرف غذاهای شور  به حداقل برسانید.

  • ورزش را کنار می گذارید.

بسیاری از شما در دوران قبل از قاعدگی ( دوران  PMS ) ورزش کردن را ترک می کنید. در حالیکه ورزش کردن با افزایش سرعت ضربان نقش بسیار مفیدی در کنترل علائم روانی و جسمی مرتبط با سندرم قبل از قاعدگی دارد. ورزش  باعث تقویت روحیه شما و کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی  می شود. در هر فعالیتی که باعث تعریق شما می شود شرکت کنید به بهتر شدن شما کمک کند.

  • شما به اندازه کافی استراحت نمی کنید.

وقتی پریود هستید، بدن شما اضافه کاری انجام می دهد و درنتیجه  به استراحت بیشتری در فرم خواب نیاز دارد. در غیر این صورت، شما مضطرب شده و مستعد هرزه خوری می شوید. بنابراین، یک قهرمان نباشید. در دوران پریود استراحت و خواب کافی داشته  کنید تا به سلامتی  خود کمک کنید.

  • شما به رنگ خون خود نگاه نمی کنید.

رنگ و بافت خون قاعدگی شما مهم است.  خون قاعدگی باید ده رنگ قرمز روشن باشد،  لخته شدن گهگاه طبیعی است. رنگ های تیره نیز طبیعی است، زیرا این خون مدت زمان بیشتری در رحم باقی می ماند تا خارج  شود. اما در صورت مشاهده خون با رنگ پرتقال یا نارنجی با رگه های قرمز، به پزشک مراجعه کنید. این رنگ ها ممکن است نشان دهنده عفونت رحم باشد. لخته های خدنی بزرگ ممکن است ناشی از اختلالات هورمونی، سقط و یا حاملگی خارج رحمی باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید