بارداری بعد 35 سال

0
1,880
301578.jpeg alt_text
301578.jpeg caption

آنچه در این مقاله خواهید خواند

شانس من چیست؟

شما امیدوار هستید که بچه دار شوید و شک دارید که در "سن بالای مادر" این احتمال وجود دارد یا خیر. سن یکی از مهمترین عواملی است که در باروری نقش دارد.. باروری شما از 30 سالگی شروع به کاهش می کند و به طور مداوم افت می کند تا اینکه به یائسگی برسید. گفته می شود، زایمان یک نوزاد سالم نه تنها پس از 35 سالگی ممکن است بلکه امری عادی است. در اوج باروری خود در دهه 20 است. زنان سالم در این سنین حدود 1 در 4  احتمال باردار شدن در یک چرخه قاعدگی را دارند. به عبارت دیگر، 25 از 100 زن در هر ماه موفق می شوند. در سن 40 سالگی، یک زن متوسط متوسط تنها 5٪ احتمال بارداری در هر چرخه را در عین حال، احتمال سقط با سن شما صعود می کند. یک فرد معمولی 40 ساله حدود 40٪ احتمال از دست دادن بارداری را دارد. این مقایسه با کسی که در 20 سالگیش کمتر از 15 درصد است، است. کالج زنان و زایمان آمریکایی می گوید که در سن 45 سالگی باردار شدن به طور طبیعی "برای اکثر زنان بعید است".

دلایل افت باروری

بارداری بالای 35 سال

با افزایش سن، سن تخمکها هم بالا می رود و تعداد کمی از آنها وجود دارد. در زمان بلوغ، ممکن است حدود 300000 تخمک باقیمانده باشد. در 37 سالگی، فقط 25،000 عدد شروع باقی می ماند. این مهم است زیرا هرچه تخمک های کمتری در تخمدان ها وجود داشته باشد، احتمال بارداری پایین تر است. زنان بعد از 35 سال به احتمال زیاد دچار مشکلاتی مانند آندومتریوز و فیبروم های رحمی می شوند که بارداری را برای شما سخت تر می کند. کیفیت اسپرم شریک زندگی نیز اهمیت دارد. با افزایش سن مردان، اسپرم آنها کندتر شنا می کند و شکل خود را از دست می دهد. اما کیفیت اسپرم تا زمانی که مردان وارد دهه 60 شوند، به شدت کاهش نمی یابد.

گزینه های شما

برخی از زنان در سنین بالاتر که تمایل به بارداری دارند می توانند از روشهای کمکی استفاده کنند.چندین نوع داروی تولید مثل ممکن است بارداری را ممکن سازد. اگر کمتر از 35 سال داشته باشید، اگر بیش از یک سال است که بدون موفقیت تلاش کرده اید باردار شوید، ممکن است پزشک معالجه باروری را توصیه کند. اگر 35 سال و بیشتر دارید، این دوره به 6 ماه می رسد. و اگر مشکل پزشکی دارید که می تواند احتمال بارداری را کم کند، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که بلافاصله از کمک باروری استفاده کنید. ممکن است این روشها پیشنهاد شود:

  • داروهایی که تولید تخمک را تحریک می کنند
  • لقاح آزمایشگاهی (IVF)

اگر می دانید که می خواهید روزی بچه دار شوید، اما اکنون آماده نیستید، یکی از گزینه های این است که تخمک خود را بعداً برای IVF منجمد کنید. با نزدیک شدن به بارورترین سالهای شما، کیفیت جنین های شما به بالاترین حد ممکن خواهد رسید. گزینه دیگر استفاده از اهدا کننده تخمکیا جنین است. یک کلینیک از تخمک سالم از یک زن جوان استفاده می کند و آن را با اسپرم همسر یا اسپرم اهدا شده خود بارور می کند و آن را در رحم خود کاشت می کند، بنابراین شما می توانید کودک را حمل کرده و زایمان کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید