برای کاهش آسیب جسمانی در محل کار چه باید کرد؟

0
1,340
195320.jpeg alt_text
195320.jpeg caption

اگر شما در محل کار اکثرا پشت میز می‌نشینید احتمال بروز ناراحتی در بعضی نواحی بدنتان وجود دارد. در ادامه با این آسیب‌ها و راه‌های پیشگیری آشنا شوید.

آسیب های جسمی محیط کار

انواع مختلفی از آسیب های جسمی محیط کار وجود دارد. بر حسب هر نوع حرفه و شغل طیفی متفاوتی از آسیب های جسمانی می توانند به فرد آسیب رسانده و یا حتی در مواردی زندگی فرد را نیز تهدید نمایند. برخی از این آسیب های جسمی محیط کار عبارتند از:

خیره شدن چشم‌ها به صفحه نمایش می‌تواند باعث سردرد، تاری دید، خستگی و خشکی چشم شود.

گرفتن تلفن با گردن بین سر و شانه، نگاه کردن بیش از حد به کیبورد هنگام تایپ و ارتفاع نامناسب صفحه نمایش می‌تواند باعث ناراحتی در گردن شود.

صفحات استراحت مچ می‌تواند باعث کاهش جریان خون و اعمال فشار بر عصب‌های مچ دست شود.

روش های کاهش آسیب جسمانی در محل کار

با اصلاح نور محیط، استراحت دادن چشم‌ها و افزایش فاصله از نمایشگر از این تهدیدها در امان باشید. نمایشگر را ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین‌تر از سطح چشم‌ها تنظیم کنید. در مورد مچ دست‌ها می توانید آن ها را در حالتی تنظیم کنید که نه خیلی به سمت بالا خم شده باشد نه زیاد متمایل به پایین باشد. در مورد کمر خود بایستی مطمئن شوید که صندلیتان از پشتی مناسبی برخوردار است. زاویه پشتی صندلی باید حدود 100 درجه باشد. حالات نشستنتان را هر از چند گاهی تغییر دهید و مرتبا قدم بزنید.

اگر در نواحی مختلف بدنتان احساس درد و ناراحتی دارید در زیر همین پست با پزشکان طبینجا می توانید آن ها را در میان بگذارید. برای دریافت وقت اینترنتی با پزشکان توانبخشی و طب کار می توانید از این قسمت اقدام نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید