آفت دهان، زخمی ساده یا نشانه ایدز؟

0
4,828
424993.jpeg alt_text
424993.jpeg caption

آفت نوعى زخم است كه اغلب در غشاى مخاطى در دهان، لب و گونه‌ها ديده مى‌شود. این عارضه در میان خانم‌ها بیشتر دیده شده است. آفت‌ها اغلب بى‌خطر هستند اما آفت‌هاى مكرر ممكن است نشانه بيمارى عفونی و نقص ايمنى باشند. یکی از بیماری های تاثیر گذار بر روی سیستم ایمنی بیماری ایدز می باشد که با عنوان سندرم اکتسابی نقص ایمنی نیز شناخته می شود.

آفت دهان نشانه چیست؟

علت اصلى آفت شناخته شده نيست اما عوامل زیر می‌توانند در بروز این عارضه موثر باشند : استرس و اضطراب، فقر آهن و كمبود ويتامين‌های گروه ب، ضربه‌هاى مكرر توسط مسواک يا پروتزهاى دندان، تغييرات هورمونى قبل از قائدگى و بعد از يائسگى.

آفت دهان و ایدز

اکثر افراد مبتلا به ایدز، ممکن است مشکلات و علائم آزار دهنده دهانی را تجربه نمایند. یکی از این علائم آفت دهان می باشد. علت بروز آفت در بیماران مبتلا به ایدز این است که سیستم ایمنی بدن این بیماران قادر به مبارزه با ساده ترین عفونت های ویروسی و قارچی نمی باشد. بنابراین اگر با رویت یک آفت در دهان خود با این پرسش مواجه شدید که آیا آفت دهان نشانه ایدز است یا نه؟ بهتر است برای پاسخ به این سوال به سایر علائم در بدن تان رجوع نموده و سابقه رفتارهای پر خطر خود را مورد بررسی های بیشتر قرار دهید.

آفت هایی که معمولا به صورت مزمن و شدید ایجاد می شوند و کمتر به درمان های طبیعی پاسخگو هستند می توانند نشانه ای از شرایط نامناسب سیستم ایمنی باشند.

برای آفت دهان چکار کنیم؟

مصرف برخى داروها مثل آسپيرين برای درمان آفت‌ها نوشيدن مايعات خنک، استفاده از دهانشويه و برخى مُسكن‌هاى خوراكى توصیه می‌شود.

شما می توانید هم اکنون از طریق سامانه طبینجا از متخصصین عفونی ما نوبت دریافت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید