هر آنچه باید درباره طب‌سوزنی بدانید

0
1,177
706899.jpeg alt_text
706899.jpeg caption

طب سوزنی از روش‌های درمانی جایگزین است. منظور از طب جایگزین اقداماتی است که در حیطه پزشکی متداول و مدرن قرار نمی‌گیرد. تشخیص زمان استفاده از این روش‌ها برای درمان بیمار، تنها به عهده پزشک است. طب سوزنی از اصلی‌ترین طب‌های سنتی چین است. در این روش، درمانگر با وارد کردن سوزن‌هاى نازک و استريل در بدن، سيستم شفادهنده و درمان كننده بدن را تحريک مى‌كند.

طب سوزنی چیست ؟

در طب چینی اعتقاد بر این است که انرژی های بدن که با اصطلاح انرژی “چی” شناخته می شود ترکیبی از دو انرژی یین و یانگ است. زمانی که تعادل انرژی های بدن برهم خورده شود، بیماری های بدنی ایجاد می شوند. بنابراین هدف اصلی از انجام طب سوزنی به تعادل رساندن انرژی های بدن می باشد.

کاربرد طب سوزنی

یکی از سوالاتی که در مورد روش استفاده از طب سوزنی مطرح می گردد این است که طب سوزنی چه بیماریهایی را درمان می کند؟ اين روش می‌تواند در درمان برخى اختلالات مثل كمردرد، گردن درد، اضطراب، افسردگى و تهوع مؤثر باشد. باید توجه داشت که در صورت استفاده از سوزن‌های آلوده، خطرات بسیاری مثل هپاتیت و ایدز بیمار را تهدید می‌کند.

مراقبت های بعد از طب سوزنی

این روش، جزو کم عارضه ترین موارد درمانی می باشند اما توجه به برخی نکات می توانند اثر بخشی این روش را دو چندان کنند. تعدادی از نکات مانند:

استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی

فعالیت های بدنی و ورزش های سبک

ماساژ درمانی

آیا طب سوزنی عوارض دارد؟

همراه با هر روش درمانی، طب سوزنی نیز می تواند با عوارض ناچیزی همراه باشد البته این عوارض بیشتر مربوط به خطای انسانی در انجام دادن این روش می باشد و به خودی خود نمی توان عوارض چندانی را به آن نسبت داد. هپاتیت ویروسی و عفونت های باکتریایی ناشی از استفاده از سوزن های آلوده ممکن است به وجود بیاید. احتمال خونریزی و کبودی در محل ورود سوزن ها وجود دارد بنابراین توصیه می شود افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند بهتر است از انجام طب سوزنی خودداری نمایند. احتمال زایمان زودرس در حین انجام این روش وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

شما می توانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین طب سوزنی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید