بیماری کرونا ویروس چگونه منتقل می شود؟

0
1,038
205937.jpeg alt_text
205937.jpeg caption

درک فعلی درباره شیوع ویروس ناشی از بیماری کروناویروس نوپدید 2019 (COVID-19)  تا حد زیادی بر اساس آنچه در مورد کرونا ویروس مشابه شناخته شده استوار است.

بیماری کرونا ویروس چگونه منتقل می شود؟

تصور می شود که ویروس عمدتا از فرد به فرد دیگر گسترش یابد. بین افرادی که با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند از طریق قطرات تنفسی در هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده تولید می شود. این قطرات می توانند در دهان یا بینی افرادی که در همان نزدیکی هستند یا احتمالاً در ریه ها استنشاق می شوند فرود بیایند. از تماس با سطوح یا اشیاء آلوده پخش می شود. این امکان وجود دارد که فرد با لمس یک سطح یا شیء ویروس روی آن و سپس لمس کردن دهان، بینی یا احتمالاً چشمان خود، COVID-19 را دریافت کند، اما تصور نمی شود این روش اصلی انتشار ویروس باشد.

چه زمانی کرونا ویروس پخش می شود؟

بیماری کرونا چگونه منتقل می شود

تصور می شود افراد زمانی بیشترین واگیر را دارند که شدیدترین علائم را دارند. گاهی ممکن است پیش از بروز علائم، سرایت ویروس بین افراد ممکن باشد. گزارش هایی از این با استفاده از این coronavirus جدید گزارش شده است، اما به نظر نمی رسد این راه اصلی ترین شیوه انتشار ویروس باشد.

کرونا ویروس با چه شدتی انتشار می یابد؟

انتقال ویروس از فرد به فرد دیگر می تواند متفاوت باشد. برخی ویروس ها بسیار مسری هستند (مانند سرخک)، در حالی که سایر ویروس ها با این خصوصیت کمتر هستند. عامل دیگر این است که آیا این گسترش در نژادهای مختلفی از مردم مثل هم هست. به نظر می رسد ویروسی که باعث COVID-19 شود در استان هوبی و سایر مناطق چین به راحتی گسترش می یابد. در ایالات متحده، انتقال از فرد به فرد فقط در بین چند تماس نزدیک اتفاق افتاده است و تا به امروز نیز گسترش نیافته است. هنوز چیزهای بیشتری برای آموختن وجود دارد. COVID-19 یک بیماری نوظهور است و اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت انتقال آن، شدت و سایر ویژگی ها و آنچه در ایالات متحده رخ خواهد داد وجود دارد. 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید