تاثیرات آب و هوا بر درد مفاصل

0
5,800
96346.jpeg alt_text
96346.jpeg caption

شعله ور شدن دردهای مفاصل در تغییر دما و وضعیت هوا، بسیار معمول است و بسیاری از پزشکان معتقدند که افراد در روزهای سرد و بارانی بیشتر احساس درد درمفاصل دارند. اما تحقیقات در مورد ارتباط این دو مشخص نیست.

تاثیرات فشار هوا بر مفاصل

فشار هوا  می تواند بر روی مفاصل تأثیر بگذارد، اما رطوبت، بارش و درجه حرارت نیز نقش دارند. این امر باعث می شود که دانشمندان نتوانند دقیقا درباره اینکه چه چیزی در آب و هوا باعث ایجاد درد مفاصل می شود نظر بدهند. افراد در هنگام سرما، باران یا رطوبت، احساس درد بیشتری دارند.

علل اصلی درد مفاصل در هوای سرد

 

درد مفاصل در هوای سرد

دانشمندان سالها مطالعات زیادی راجع به درد مفاصل و آب و هوا انجام داده اند، اما تاکنون هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید این ارتباط چگونه است. بخشی از مشکل خود مطالعات است بسیاری از آنها از نظرسنجی تعداد کمی از افراد استفاده کرده اند، که روشی بسیار مطمئن برای اندازه گیری ارتباط نیست. هنوز چند تئوری در مورد رابطه وجود دارد. یکی اینکه افراد مبتلا به درد مفاصل، به ویژه آرتریت، ممکن است نسبت به تغییرات فشار حساس باشند. چطور؟ ممکن است وقتی غضروفها از بین بروند، اعصاب موجود در استخوانهای در معرض فشار ممکن است دردناک شوند.

ایده دیگر: تغییر در فشار ممکن است باعث شود تاندونها، ماهیچه ها و هر نوع بافت اسکار شما منقبض شود و این باعث ایجاد درد در مفاصل مبتلا به آرتروز می شود. درجه حرارت پایین همچنین می تواند مایع موجود در مفاصل را ضخیم تر کند، بنابراین احساس سفت تر شدن می کنند. همچنین هنگامی که هوا در خارج از خانه سرد و بارانی است، بیشتر افراد تمایل به ماندن در منزل و استراحت بیشتر دارند و مفاصل غیرفعال می توانند سفت و دردناک شوند.

چگونه درد درد مفاصل در رابطه با آب و هوا کاهش دهیم؟

برای تسکین درد مفاصل می توانید کارهای زیادی در خانه انجام دهید. وقتی دما کاهش می یابد، سعی کنید خود را گرم نگه دارید. دوش یا حمام گرم بگیرید، در طول روز دستکش و جوراب گرم بپوشید، شبانه از یک پتو برقی استفاده کنید یا گرمای داخل خانه را گرم کنید. یک حمام پارافین را امتحان کنید. این دستگاه کوچک است که موم پارافین را ذوب می کند. دست ها و پاهایتان را فرو می کنید، و بعد اجازه می دهید که موم روی پوست شما سفت شود. بدن شما گرما را جذب می کند، که ممکن است مفاصل برجسته را تسکین دهد. در مورد داروهای ضد درد مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی  از پزشک خود سوال کنید. وزن مناسب داشته باشید و فعال باشید. ورزش هایی را انجام دهید که ملایم باشد، مانند یوگا یا شنا. این به شما در تقویت عضله و قدرت استخوان کمک می کند. اگر برای ورزش کردن به بیرون می روید، ابتدا با چند کشش ملایم حرکت کنید. اگر لازم نیست مفاصل خود را صاف نکنید. به طور کلی، مانند تغذیه مناسب و خواب کافی، از سلامتی خود مراقبت کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین ارتپدی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید