تاثیرات انزال بر بدن مردان

0
19,892
تاثیر انزال بر بدن مردان

ارگاسم در مردان

ارگاسم در مردان باعث می شود که اسپرم از طریق مجرای بیضه به سمت ابتدای آلت تناسلی حرکت کند و همزمان ترشحات غده پروستات به آن ملحق شده و به این ترتیب مایع منی تشکیل شود. به خروج منی از آلت تناسلی مرد انزال گفته می شود. در اینجا با تاثیرات انزال بر بدن مردان آشنا می شویم.

گرفتگی عضلات و درد در ناحیه لگن مردان

بافت عضلانی آلت تناسلی مردان باعث می شود که در زمان انزال منی با شدت زیاد به بیرون پرتاب شود.

گرفتگی عضلات پس از انزال، در مردان شایع نیست، اما ممکن است گاهی به دلیل التهاب غده پروستات، که در تولید منی نقش دارد، مردان دچار گرفتگی عضلات و درد در ناحیه لگن شوند.

در گذشته باور بر این بود که از آنجایی که برای ساخت اسپرم، پروتئین و زینک بدن استفاده می شود، با انزال بدن خسته و کم انرژی می شود و این موضوع باعث تحلیل رفتن عضلات در مردان می شود.

این مسئله باعث نگرانی اغلب مردان و ورزشکاران از برقراری رابطه جنسی شده بود، اما امروزه اثبات شده است که این موضوع صحت ندارد و رابطه جنسی و انزال، موجب تحلیل عضلات نمی شود، بلکه ضعف و خستگی پس از انزال، به دلیل تغییرات هورمونی بدن اتفاق می افتد.

عوارض انزال زیاد

زینک یا روی، یکی از عناصر مهمی است که در رشد عضلات بدن و اسپرم ها نقش دارد، به عبارت دیگر، عضلات و اسپرم ها برای رشد به این ماده نیاز دارند.

تاثیر انزال بر بدن مردان

از سوی دیگر، هم زمان با خروج منی، مقداری روی نیز از بدن مردان خارج می شود، بنابراین، انزال زیاد و عدم تغذیه مناسب، می تواند در طولانی مدت باعث کمبود روی در بدن و اختلال در ساخت عضلات شود.

تاثیر انزال بر مردان

در ادامه به بررسی تأثیر رابطه جنسی و انزال بر مردان پرداخته شده است:

  • افزایش تستوسترون و تقویت ماهیچه ها

واقعیت این است که انزال در مردان اثرات زیادی بر بدن دارد و به دلیل تغییر در میزان هورمون ها و سطح انرژی، روی عضلات نیز تأثیر می گذارد.

تاثیر انزال بر بدن مردان

از آنجایی که رابطه جنسی باعث افزایش میزان تستوسترون بدن می شود، داشتن رابطه جنسی باعث تقویت عضلات، افزایش توده عضلانی و به طور کلی تقویت خصوصیات اصلی مردانه می شود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته،یکی از تاثیرات انزال بر بدن مردان این  است که به  توده عضلانی  و به بدنسازی نیز کمک می کند.

  • چربی‌سوزی

در طی رابطة جنسی، به دلیل درگیر شدن عضلات و دریافت اکسیژن و مواد مغذی توسط آن ها، مانند یک ورزش هوازی، چربی سوزی اتفاق می افتد و این موضوع موجب تقویت قلب و عروق می شود.

از آن جایی که معمولاً وزن مردان بیش تر از زنان است، در طی رابطه جنسی مردان انرژی و کالری بیشتری نسبت به زنان از دست می دهند.

  • کاهش استرس

استرس اثرات منفی زیادی بر بدن دارد، از جمله اینکه مانع عضله سازی می شود. اما داشتن رابطه جنسی باعث کاهش استرس و میزان سطح کورتیزول بدن شده و موجب بهبود تناسب اندام و عضله سازی می شود.

 احساس ناتوانی و ضعف بعد از انزال

به این ترتیبی یکی از تاثیرات انزال بر بدن مردان این است که باعث اثر منفی بر عضلات نمی شود، بلکه موجب تقویت عضلات نیز می شود . اما احساس ناتوانی و ضعف بعد از انزال، به دلیل آزاد شدن میزان زیادی اکسی توسین ایجاد می شود.

با آزاد شدن این هورمون، مردان دچار حالت ضعف می شوند و دوست دارند بخوابند؛ زیرا این هورمون باعث ریلکس شدن بدن می شود. اما پس از مدت کمی، سطح هورمون های بدن به حالت طبیعی بازگشته و فرد قدرت و انرژی خود را بازیابی می کند. اما باید توجه داشت که زیاده روی در هر کاری می تواند باعث بروز ضرر و زیان شود.

بنابراین، داشتن انزال و رابطه جنسی، در حد اعتدال، نه تنها ضرری برای بدن ندارد، بلکه باعث بهبود سلامت روانی، جسمی و کیفیت زندگی فرد می شود.

نتایج مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که داشتن فعالیت جنسی موجب تقویت ماهیچه ها شده و تمرینات ورزشی موجب تقویت قوای جنسی مردان می شود.

اما باید توجه داشت که فاصله کم بین فعالیت های ورزشی و رابطه جنسی می تواند باعث خستگی و گرفتگی عضلات شود و بهترین زمان برای رابطه جنسی بعد از تمرینات ورزشی و فعالیت های بدنی است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص اورولوژی ما مشاوره بگیرید.

5/5 - (26 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید