تاثیر روغن های گیاهی مختلف بر سلامت موها

0
1,095
340781.jpeg alt_text
340781.jpeg caption

یکی از راه های تقویت و افزایش رشد موها، استفاده از روغن ها گیاهی طبیعی است. این روغن ها، مواد مغذی، املاح، ویتامین ها و اسیدهای چرب مورد نیاز مو را تأمین می کنند. در ادامه چند نمونه از روغن های گیاهی مؤثر بر موها معرفی شده است‌.

روغن آووکادو

این روغن سرشار از ویتامین های A، D، E، B6 آمینو و فولیک اسید است و به دلیل سبکی به راحتی جذب می شود و به دلیل نگه داشتن رطوبت در خود، سبب آبرسانی موها می شود. از سوی دیگر این روغن دارای خاصیت SPF است و از مو در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند. استفاده از این روغن به کسانی که پوست سرشان ملتهب است و یا موهایشان نازک است، توصیه می شود.

روغن بادام تلخ

این روغن حاوی پروتئین است که سبب بازسازی سطح پوست می شود. استفاده از این روغن سبب چرب شدن، درخشان شدن و مقاوم شدن موها می شود.

روغن مورد

روغن مورد از برگ درخت مورد استخراج می شود و دارای خواص ضدقارچ و اغلب باکتری های بیماری زا است و با مهار رشد و نمو میکروارگانیسم ها، مانع از ورود آسیب به سطح پوست و پیاز مو می شود.

روغن نارگیل

تاثیر روغن های گیاهی مختلف بر سلامت موها

این روغن که از گوشت داخل میوه نارگیل گرفته می شود، دارای رایحه مطبوع و نفوذپذیری بالایی است و با تأمین مواد مورد نیاز موها، سبب ضخیم شدن موها، آبرسانی به پوست و مو، رفع خشکی و شکنندگی موها و جلوگیری از موخوره می شود.

روغن زیتون

این روغن یکی از آشناترین و در دسترس ترین روغن های گیاهی است و کاربرد بسیار زیادی دارد. روغن زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، مانع نازک شدن مو و ریزش موها می شود. استفاده از این روغن برای موهای خشک بسیار مفید است و به دلیل نفوذ در عمق موها، خشکی آنها را از بین می برد.

روغن هسته انگور

این روغن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و استفاده از این روغن سبب فعال شدن پیاز مو و تقویت رشد مو می شود. همچنین استفاده از آن سبب از بین بردن شوره سر می شود.

روغن هسته انار

استفاده از این روغن، سبب تقویت موهای آسیب دیده می شود.

روغن کنجد

این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامین E است و کاربرد فراوانی دارد، یکی از کاربردهای آن، استفاده از آن در تهیه کرم های مرطوب کننده، نرم کننده و ترمیم کننده پوست و مو می-باشد.

روغن سیاه دانه

این روغن که از سیاه دانه گرفته می شود، کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای آن استفاده در زمینة پوست و مو است. از این روغن برای تهیه لوسیون ها ضد ریزش و تقویت کننده های مو استفاده می شود.

روغن فندق

استفاده از روغن فندق، که یکی از روغن های مؤثر در زمینه زیبایی، پوست و مو است، سبب تقویت و رشد مو، ابرو و مژه می شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا سرشار از ویتامین های E، B، A و مواد معدنی است، این روغن به دلیل داشتن ویتامین سبب پرپشت و ضخیم شدن موها، و به دلیل داشتن مواد معدنی سبب جلوگیری از ریزش مو می شود.

روغن آمله

این روغن از میوه ای به نام آملا یا آملج تهیه می شود که سرشار از ویتامین ث است. این روغن سبب تقویت موی سر و صورت و تیرگی و درخشندگی موها می شود.

روغن رز ماری

روغن رزماری به دلیل اثر بر اعصاب مرکزی، خاصیت محرک دارد و ماساژ پوست سر با آن سبب جلوگیری از ریزش مو و سلامت پوست سر می شود. برای اطلاعات بیشتر فواید درمانی رزماری را بخوانید.

روغن درخت چای

استفاده از این روغن اثرات شگفت انگیزی برای پوست و مو دارد و سبب تسکین خارش کف سر می شود.

روغن آرگان

این روغن، روغن معجزه گر نیز نامیده می شود. استفاده از آن سبب ترمیم موهای آسیب دیده و محافظت از مو در برابر تشعشعات خورشید می شود. همچنین مصرف آن، سبب رشد بیشتر و نرم شدن موها و جلوگیری از فر شدن موها می شود.

روغن بابونه

این روغن به دلیل خاصیت ضدالتهابی، برای رفع خشکی، خارش و شوره سر مؤثر است.

روغن مریم‌گلی

استفاده از این روغن با تنظیم هورمون ها سبب افزایش رشد موها می شود و از ریزش مو، ایجاد شوره و طاسی جلوگیری می کند.

روغن آویشن

این روغن با تنظیم جریان خون کف سر، سبب جوان سازی پیاز مو، درمان ریزش مو و شوره سر می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید