ترشحات غیر طبیعی واژن نشان از چیست؟

0
1,743
745967.jpeg alt_text
745967.jpeg caption

ترشحات واژن نشانه عملکرد سالم بدن است. این روش بدن برای تمیز کردن و محافظت از واژن است. به عنوان مثال، طبیعی است که ترشحات با برانگیختگی جنسی و تخمک گذاری افزایش یابد. ورزش، استفاده از قرص های ضد بارداری و استرس عاطفی نیز ممکن است منجر به ترشحات شود. ترشحات غیر طبیعی واژن معمولاً در اثر عفونت ایجاد می شود.

واژینوز باکتریال چیست ؟

واژینوز باکتریایی یک عفونت باکتریایی کاملاً شایع است. باعث افزایش ترشحات واژن می شود که دارای بوی بد و گاهی ماهی است، اگرچه در برخی موارد هیچ علامتی ایجاد نمی کند. زنانی که رابطه جنسی دهانی دارند و یا دارای چندین شریک جنسی هستند، خطر ابتلا به این عفونت را افزایش می دهند.

تریکومونیازیس چیست؟

تریکومونیاز نوع دیگری از عفونت است. این بیماری توسط یک ارگانیسم تک سلولی یا تک سلولی ایجاد شده است. عفونت معمولاً از طریق تماس جنسی گسترش می یابد ، اما با اشتراک حوله یا لباس حمام نیز می توان آن را انتشار داد. منجر به ترشح زرد یا سبز می شود که بوی ناخوشایندی دارد. درد ، التهاب و خارش نیز علائم شایع هستند ، اگرچه برخی از افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.

عفونت قارچی و علل آن

یک عفونت مخمر یک عفونت قارچی است که علاوه بر احساس سوزش و خارش ، باعث ترشحات سفید مانند پنیر می شود. وجود مخمر در واژن طبیعی است ، اما رشد آن می تواند در شرایط خاص از کنترل خارج شود. موارد زیر ممکن است احتمال عفونت مخمر را افزایش دهد:

  • فشارخون
  • دیابت
  • استفاده از قرص های ضد بارداری
  • بارداری
  • آنتی بیوتیک ها، به ویژه استفاده طولانی مدت بیش از 10 روز
  • سوزاک و کلامیدیا

سوزاک و کلامیدیا عفونتهای مقاربتی هستند که می توانند ترشحی غیرطبیعی ایجاد کنند. اغلب به رنگ زرد، سبز مایل به سبز یا ابری است.

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) عفونی است که اغلب از طریق تماس جنسی گسترش می یابد. هنگامی رخ می دهد که باکتریها در واژن و سایر ارگان های تولید مثل پخش می شوند. ممکن است ترشح سنگین و ناخوشایند ایجاد کند.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یا سرطان دهانه رحم

عفونت پاپیلومای انسانی (HPV) با تماس جنسی گسترش می یابد. این می تواند منجر به سرطان دهانه رحم شود. در حالی که ممکن است علائمی وجود نداشته باشد ، این نوع ویروس می تواند با بوی نامطبوع، ترشحی خونین، قهوه ای یا آبکی ایجاد کند. سرطان گردن رحم را می توان با استفاده از پاپ اسمیر و آزمایش HPV سالانه به راحتی بررسی کرد.

چه موقع به دنبال کمک پزشکی باشید

اگر ترشحات غیرمعمول در کنار برخی علائم دیگر دارید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. علائمی که باید مراقب آن باشید شامل موارد زیر است:

  • تب
  • درد در شکم
  • کاهش وزن غیر قابل توضیح
  • خستگی

اگر درمورد طبیعی بودن ترشحات نگرانی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید