تشنگی های شدید نشانه کدام بیماری ها است؟

0
11,537
121017.jpeg alt_text
121017.jpeg caption

تشنگی پس از خوردن غذاهای ادویه دار یا ورزش شدید به خصوص در هوای گرم یک امر به طبیعی است اما گاهی اوقات تشنگی شدید تر از حد طبیعی است و پس از نوشیدن آب هم ادامه پیدا می کند حتی ممکن است فرد دچار تاری دید و خستگی شود این علائم نشانه ای تشنگی شدید هستند که پیامی از یک شرایط پزشکی جدی دارند.  از علل بروز این نوع تشنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد :خوردن غذاهای ادویه دار یا نمکی بیماری جسمانی ورزش شدید و اسهال استفراغ را سوختگی از دست دادن شدید خون داروهای خاص شامل لیتیوم مدرن ها و برخی داروهای ضد جنون.

تشنگی های شدید نشانه کدام بیماری ها است؟

تشنگی شدید می تواند نشانه برخی بیماری‌های جسمانی باشند از جمله:

 کم آبی بدن

زمانی اتفاق می‌افتد که به میزان کافی مایعات بدن نمی‌رسد کم آبی شدید خطرناک است بخصوص اگر در شیرخواران و کودکان کم سن رخ بدهد.

دیابت

تشنگی بیش از اندازه می تواند نشانه افزایش قند خون باشد و اغلب اوقات از جمله اولین علائم قابل توجه بیماری دیابت هست.

نارسایی قلبی کبدی و کلیوی

نارسایی قلبی کبدی و کلیوی هم از علل ایجاد تشنگی شدید هستند.

 عفونت های شدید

همینطور عفونت های شدید که ناشی از واکنش التهابی شدید در بدن در پاسخ به عفونت باکتریایی یا سایر عفونت‌ها هستند می توانند منجر به تشنگی شدید شوند. پزشکان پس از شرح حال گرفتن و انجام معاینات فیزیکی ممکن است آزمایشهای درخواست دهد از جمله آزمایش قند خون شمارش سلولهای خونی در آزمایش ادرار اسمولالیته ادرار با الکترولیتهای ادرار و همچنین بررسی اسمولالیته و الکترولیت های خون جواب آزمایش ها پزشک ممکن است فرد را به یک متخصص ارجاع دهد تا درمان آغاز شود. بامصرف مایعات به میزان کافی طی روز می توان از کم آب شدن بدن جلوگیری کرد برخی از مواد غذایی پر از آب هستند مثل هندوانه گوجه‌فرنگی پرتقال و ملون ها .

تشخیص دریافت کافی مایعات

یک راه خوب برای تشخیص دریافت کافی مایعات بررسی ادرار است اگر ادرار روشن و با حجم زیاد است و بدبو نیست نشانه این است که به میزان کافی مایعات دریافت می کنید

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت انلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید