حلزون تراپی چیست؟

0
12,296
حلزون تراپی

حلزون تراپی

با پیشرفت علم پزشکی شیوه‌های جدید و متنوعی برای مراقبت و زیبایی پوست هم‌اکنون دردسترس است؛ با این حال رجوع به برخی شیوه‌ها که در علوم گذشته و طب سنتی رایج بوده است، خالی از لطف نیست. در این مقاله به بررسی حلزون تراپی میپردازیم.

یکی از این شیوه‌ها حلزون تراپی یا حلزون درمانی است که اولین بار در کشورهای ژاپن و کره بنا شده و هم‌اکنون نیز طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

در متن زیر قصد داریم شما را با حلزون تراپی، خواص و فواید آن آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

  • حلزون تراپی چیست؟
  • حلزون تراپی چگونه به زیبایی کمک می‌کند؟
  • عوارض جانبی حلزون درمانی
  • از چه محصولات حاوی فراورده‌های حلزونی استفاده کنیم؟
  • آیا می‌توان حلزون درمانی را خانه انجام داد؟
  • حلزون درمانی از کجا آغاز شد؟
  • حلزون درمانی برای چه پوست‌هایی مناسب است؟
  • آیا حلزون‌های باغ برای انجام حلزون تراپی مناسب هستند؟

حلزون تراپی

حلزون تراپی و زیبایی صورت

حلزون تراپی یک شیوه زیبایی است که برای اولین بار توسط یک موسسه زیبایی در ژاپن راه‌اندازی شد. مدت هر جلسه حدود 60 دقیقه است و لازم است پیش از آغاز جلسه صورتتان را به دقت تمیز کنید.

حلزون‌ها سپس بر روی پیشانی و گونه‌هایتان رها شده و بدین ترتیب اجازه پیدا می‌کنند که آزادانه بر روی پوست صورتتان حرکت کنند.

طرفداران این شیوه زیبایی عقیده دارند که مخاط ترشح‌شده از حلزون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و سایر مواد ضروری برای سلامتی پوست است؛ از همین رو می‌تواند به حفظ شادابی پوست، کاهش التهاب و از بین بردن بافت مرده پوست کمک کند.

در این شیوه حلزون پوست را مرطوب کرده و آلودگی را از سطح آن پاک می‌کند. این شیوه در ژاپن و کره بسیار رایج است.

حلزون تراپی چگونه به زیبایی کمک می‌کند؟

برخی عقیده دارند که حلزون تراپی انقلابی در صنعت زیبایی است. طرفداران این شیوه تصور می‌کنند که حلزون تراپی و قرار داردن پوست در تماس مستقیم با مخاط ترشحی از حلزون به مراتب تاثیر بیشتری از کرم‌های حاوی محصولات حاصل از حلزون دارد.

گفته می‌شود مخاط ترشحی از حلزون سرشار از مواد غذایی ضروری برای پوست از قبیل کلاژن، الاستین و مولتی‌ویتامین‌ها است. این مواد غذایی پس از آن که به عمق لایه‌های پوستی نفوذ کردند، می‌توانند پوست آسیب‌دیده را ترمیم کنند، آثار پیری را به تعویق بیندازند، بازسازی سلولی را تقویت کنند، غذادهی پوست را بیشتر کنند و در نهایت پوست را شفاف‌تر و نرم‌تر کنند.

حلزون تراپی

علاوه بر این می‌توانند برخی آثار التهاب را در سطح پوست کم کنند و کراتین اضافی پوست را حذف کنند.

علاوه بر این برخی مطالعات نشان داده است که مخاط ترشحی از حلزون حاوی برخی موادی است که می‌تواند ترمیم پوست پس از سوختگی یا زخم را تسریع ببخشد. مخاط حلزون سال‌هاست که در مواد آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این حلزون تراپی ویژگی‌های زیر را دارد:

  • آبرسانی پوست

موکوز ترشحی از حلزون حاوی 91- 98 درصد آب است. به همین دلیل می‌تواند برای آبرسانی پوست مفید بوده و بدین ترتیب به شادابی و درخشندگی پوست کمک کند. علاوه بر این دارای هیالورنیک اسید است که خود برای جوان‌سازی و آبرسانی پوست مفید است.

  • رفع ضایعات پوستی

حلزون درمانی می‌تواند به رفع بسیاری از ضایعات پوستی از جمله جای جوش، زخم، لکه‌های پیری و چین و چروک کمک کند.

  • کاهش التهاب و تحریک‌پذیری پوست

آلانتوئین یکی از موادی است که در مخاط ترشحی حلزون وجود دارد. این ماده می‌تواند  را کم کند و روند ترمیم زخم را تسریع ببخشد.

عوارض جانبی حلزون درمانی

در حال حاضر هیچ عارضه جانبی خاصی برای حلزون تراپی گزارش نشده است. با این حال مثل هر ماده‌ی دیگری، ممکن است برای شما حساسیت یا واکنش آلرژیک ایجاد کند. از این رو بهتر است ابتدا آن را بر روی منطقه کوچکی از پوست خود امتحان کنید. چنانچه آن ناحیه دچار قرمزی، گرمی، تورم و یا خارش شد، نشان‌دهنده‌ی این است که شما به آن حساسیت دارید و لازم است از حلزون تراپی خودداری کنید.

مراقبت پوستی

پیش از انجام حلزون درمانی لازم است با متخصص پوست در این باره مشورت کنید تا مطمئن شوید که این شیوه درمانی برای شما مناسب است.

از چه محصولات حاوی فراورده‌های حلزونی استفاده کنیم؟

  • کرم‌های مرطوب‌کننده

  • اگر از خشکی پوست رنج می‌برید، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی فرآورده‌های حلزون در طول شب و روز می‌تواند کمک‌کننده باشد.
  • سرم

  • از آن جایی که مخاط حلزون سرشار از موادی است که آثار پیری را به تاخیر می‌اندازند، استفاده از سرم‌های شبانه می‌تواند بهترین انتخاب باشد. سعی کنید درمان را با مقادیر کم آغاز کنید و درصورت اثربخشی، مقدار آن را به تدریج افزایش دهید.
  • ماسک صورت

  • بهترین ویژگی ماسک صورت این است که به آسانی قابل استفاده هستند و درصورت تداوم مصرف می‌توانند تغیرات قابل توجهی در پوست شما ایجاد کنند

آیا می‌توان حلزون درمانی را خانه انجام داد؟

خیر؛ بهتر است این کار در مراکزتخصصی و توسط افراد کارآزموده صورت بگیرد. درصورتی که خودتان اقدام به حلزون درمانی در خانه کنید، ممکن است نتیجه مطلوب را دریافت نکنید؛ زیرا برای دریافت بهترین اثربخشی لازم است که این حلزون‌ها رژیم غذایی خاصی را دریافت کنند که در مراکز تخصصی حلزون درمانی دردسترس است.

مراقبت پوستی

حلزون درمانی از کجا آغاز شد؟

شاید کنجکاو باشید بدانید که حلزون درمانی برای نخستین بار چه زمانی انجام شد و ایده انجام آن از کجا نشات گرفته است؛ در حقیقت ایده اولیه آن به یونان باستان برمی‌گردد؛ جایی که پزشک معروف بقراط به بیماران خود توصیه می‌کرد برای رفع التهاب از حلزون خردشده و شیرترش استفاده کنند.

با این حال استفاده موضعی از ترشحات حلزون بر روی پوست نخستین بار توسط کشاورزان شیلیایی معرفی شد که برای فرانسه کار می‌کردند و پس از مواجهه طولانی مدت با مخاط حلزون متوجه شادابی و جوانی پوست خود شدند.

حلزون درمانی برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

گفته می‌شود که حلزون درمانی برای همه انواع پوست دارای فایده است؛ با این حال اثربخشی آن در پوست‌های خشک بهتر و سریع‌تر است؛ به این دلیل که سرشار از آب و ترکیبات آبرسان برای پوست است.

آیا حلزون‌های باغ برای انجام حلزون تراپی مناسب هستند؟

نام علمی این حلزون‌ها « کریپتومفالوس آسپرزا » است؛ این حلزون‌ها همان حلزون‌هایی هستند که برای انجام حلزون درمانی پرورش می‌یابند و مخاطشان حاوی مواد مفید برای شادابی و سلامتی پوست است. با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم که از انجام حلزون درمانی در خانه خودداری کنید و انجام آن را به افراد متخصص بسپارید.

شما می‌توانید با ساتفاده از سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصص پوست، مو و زیبایی ما مشاوره بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید