خواص درمانی آب انار

0
1,136
186587.jpeg alt_text
186587.jpeg caption

خواص درمانی آب انار

 

انار میوه‌ای است که خواص بسیار زیادی دارد در بین بری ها هم دسته بندی میشود میوه قرمز می باشد که گرد است و شبیه به یک سیب قرمز به نظر می رسد پوست انار ضخیم و غیر قابل حذف نمی‌باشد اما صدها دانه مفید داخل آن قرار دارد هر دانه با یک ماده ای قرمز و شیرین پوشیده شده است این دانه ها که داخل میوه قرار دارند معمولاً یا به صورت یا به شکل آب انار مصرف می شوند مواد مغذی بسیار زیادی می باشند یک فنجان انار حدود ۱۷۴ گرم می باشد که حاوی این مواد است فیبر ۷ گرم، پروتئین سه گرم، ویتامین c سی درصد مصرف روزانه، ویتامین کا ۳۶ درصد مصرف روزانه، فولات ۱۶ درصد مصرف روزانه و پتاسیم ۱۲ درصد مصرف روزانه و همچنین حدود ۲۴ گرم شکر  و ۱۴۴ کالری می باشد.

فواید آب انار

 

پونیکالاگین

 این ماده آنتی اکسیدان بسیار قوی است که داخل آب انار وجود دارد. این ماده به قدری قوی می باشد که آب انار سه برابر خاصیت آنتی اکسیدانی نسبت به شراب قرمز و چای سبز دارد. عصاره انار و پودر انار به طور معمول از پوست آن گرفته شده و حاوی آنتی اکسیدان و پونیکالاگین بسیار زیادی می باشد.

 

اسید پونیسیک

 اسید پونیسیک که در روغن دانه انار وجود دارد یک اسید چرب اصلی می باشد در حقیقت نوعی اسید لینولئیک با خواص بیولوژیکی بسیار قوی است. انار خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد التهاب مزمن یکی از بیماری های جدی در بسیاری از افراد می باشد از جمله بیماری قلبی، سرطان ،دیابت نوع دو بیماری آلزایمر و حتی ضد التهابی دارد و با توجه به این که حاوی مقادیر زیادی پونیکالاگین آنتی اکسیدان هست این خاصیت بیشتر می‌شود.

 

کاهش التهاب بدن با آب انار

 

خواص اب انار

 

مطالعه که طی ۱۲ هفته برای افراد دیابتی انجام شد افرادی که روزانه ۲۵۰ سی‌سی آب انار میل می کردند نشان داد که مارکر های التهابی مثل سی آر پی و اینترلوکین ۶ در ۳۲ درصد افراد کاهش پیدا کرده اگر شما هم علاقه مند هستید که التهاب را در بدنتان کاهش دهید مصرف انار یک گزینه بسیار مناسب برای اضافه شدن به رژیم غذایی روزانه شما می باشد.

 

پیشگیری از سرطان پروستات با آب انار

 

 بر اساس مطالعات انجام شده آب انار می‌تواند با سرطان پروستات مبارزه کند: سرطان پروستات نوع شایع سرطان در مردان می باشد .آنتی ژن اختصاصی پروستات یا psa یک مارکر خونی برای سرطان پروستات است. مردانی که سطح  PSA خونشان طی یک مدت کوتاه دو برابر می‌شود در خطر افزایش مرگ ناشی از سرطان پروستات قرار دارند. مطالعات نشان داده مردانی که روزانه ۲۳۷ سی سی آب انار می خوردند طی ۱۵ تا ۵۴ ماه کاهش  سطح  PSA پیدا کردند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید