درمان خانگی دل درد

0
1,271
349259.jpeg alt_text
349259.jpeg caption

اغلب  افراد دچار کاهش حرکات روده، سوء هاضمه  و گاهی اوقات ترش کردن بعد از خوردن غذا یا نوشیدنی می شوند. این شرایط ممکن است باعث دل درد نیز بشود. علایم شایع  کم کار شدن دستگاه گوارش  شامل سوزش سر دل، تهوع نفخ،  دفع باد زیاد، تنفس بدبو سرفه یا سکسکه می باشد و روش های مختلفی برای کاهش و این علائم و تسکین درد در منزل وجود دارد.

 

۱. نوشیدن آب به میزان کافی بدن

برای هضم و جذب مواد مغذی داخل غذا و نوشیدنی ها نیاز به آب دارد. در صورتی که بدن فرد کم آب شده باشد روند هضم و جذب غذا سخت می‌شود و در نتیجه احتمال افزایش می یابد توصیه می‌شود از خانم ها در طی روز۲.۷ لیتر آب و مردان معادل سه و هفت دهم لیتر آب میل کنند. حدود ۲۰ درصد مایع مورد نیاز از غذا و نوشیدنی ها تأمین می شود. اغلب افراد حداقل باید هشت لیوان آب در روز بنوشند تا مایع مورد نیاز بدن تامین شود.

 

۲. مصرف زنجبیل

زنجبیل تسکین دهنده طبیعی برای درد شکم می باشد مواد شیمیایی به نام جینجرول و شاگول است که انقباض معده را سرعت می بخشد در نتیجه به مواد غذایی کمک می کند تا سریعتر حرکت کنند و آثار سوءهاضمه از بین برود.

 

۳. نعنا

برای اینکه به خوشبو شدن تنفس کمک می کند پیشگیری از تهوع و استفراغ و اسهال کاهش اسپاسم های عضلات در روده ها نیز کمک می کند درد را کاهش می‌دهد معنای یک روش قدیمی درمان برای سوء هاضمه اسهال و نفخ در  ایران پاکستان و هند می‌باشد

 

 

درمان خانگی دل درد

۴. گرفتن دوش آب گرم یا استفاده از کیسه آب گرم

گرم کردن می تواند عضلات سفت شده را جلب کند و هضم غذا را حل کند بنابراین گرفتن دوش آب گرم ممکن است به کاهش علائم کمک کند پرهیز از سیگار کشیدن و مصرف الکل سیگار کشیدن گلو را تحریک می کند و احتمال عوارض گوارشی را نیز افزایش می دهد به خصوص اگر فرد دچار التهاب و استفراغ شده باشد که کار کشیدن می تواند اسید را بیشتر برگرداند

 

۶. پرهیز از مصرف غذاهایی که هضم سختی دارند

مثل غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای پر از خامه، غذاهای پرنمک یا فرآوری شده.

 

۷. مصرف لیمو و آب لیمو

برخی از مطالعات نشان دادند که ترکیب لیمو یا آبلیمو در آب و سودا می‌توانند به تسکین درد و سوء هاضمه کمک کند محوطه این مایعات اسید که با نیت آزاد می کند که گاز و سوء هاضمه را کاهش می دهد می توانید یک قاشق غذا خوری لیموی تازه یا آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری سودا و ۱۰۰ سی سی آب مخلوط کنید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید