دیجیتال مارکتینگ پزشکی

0
1,141
710274.jpeg alt_text
710274.jpeg caption

امروزه مواردی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و قابلیت های گسترده شبکه بی سیم، امکاناتی را فراهم کرده که برخلاف گذشته مردم از سراسر جهان بتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. اکنون در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که نه تنها برای شرکت های تجاری بلکه در حوزه سلامت و بهداشت نیز بخش های متنوعی از حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای توسعه این خدمات و ارائه بهتر آن به بیماران فراهم شده است.

در واقع بعد از گذراندن بحران کووید 19 در جهان همه کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن رفته‌اند. حوزه درمان نیز از این قائده پیروی کرده است و این فرهنگ در میان اکثر افراد در حال جا افتادن است که برای نوبت دهی و مشاوره آنلاین شروع به جستجو در گوگل می‌کنند. بنابراین طراحی سایت پزشکی یکی از اولین و مهمترین قدم‌هایی است که باید برای موفقیت در حوزه دیجیتال مارکیتنگ پزشکی بردارید. برای این منظور می‌توانید در زمینه طراحی سایت ، مدیریت پیج اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ پزشکی با مشاوران آژانس دیجیتال مارکتینگ رادوین مشورت کنید.

بخش های دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان

لزوم توجه و نگاه ویژه به این بخش از حوزه کسب کار پزشکی به یقین ارزش سرمایه گذاری برای آن را دو چندان خواهد کرد. به صورت اجمالی می توان حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکان را به بخش های زیر تقسیم کرد:

طراحی سایت و سئو پزشکی

مسلما یکی از پیشنهاداتی که می توان به هر پزشک با تجربه ای داد، داشتن یک وب سایت شخصی و حرفه ای در حوزه کاری خود می باشد. اما آن چه که بین هر وب سایت پزشکی تمایز ایجاد می کند رقابت بر سر نمایش در صفحه اول جستجوی گوگل می باشد. جایی که عمده مخاطبین در آن جا حضور داشته و سایت مورد نظر را انتخاب می کنند. برای قرار گرفتن سایت مورد نظر شما در این صفحه راهکاری متعددی از جمله استفاده از محتوای یونیک و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل یا همان سئو (SEO) وجود دارد که تنها به کمک دانش فنی محقق می شود.

شبکه های اجتماعی با محتوا پزشکی

امروزه علاوه بر صفحات وب سایت پزشکی که در صدر جستجو قرار دارند می توان شبکه های مجازی را نیز بخش اعظمی از حوزه دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان عنوان کرد. شبکه هایی هم چون لینکدین، آپارات، یوتیوپ و غیره می توان از این دست نامید. دیگر نمی توان برای حفظ مخاطب از مقالات بلند بالا استفاده کرد، بلکه مزیت به کار بردن ویدئو و پادکست برای ترغیب مخاطبین و به نمایش درآوردن مهارت های پزشکان برای بیماران روز به روز بیشتر می گردد. برای اطلاعات بیشتر مقاله اینستاگرام ویژه پزشکان را مطالعه کنید.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

ویزیت اینترنتی (نوبت دهی آنلاین)

همان طور که گفته شد تقویت زیر ساخت های اینترنتی باعث شده که حتی در شرایط بحرانی نیز پزشکان قادر به ویزیت کردن بیماران خود باشند. این فرآیند دیجیتال مارکتینگ پزشکی به نوبت دهی اینترنتی و ویزیت آنلاین تقسیم می شد که بیماران بدون دغدغه می توانند مدارک پزشکی و آزمایشات خود را برای پزشک ارسال نموده و پاسخ او را به صورت ویزیت ویدئویی و یا تلفنی دریافت نمایند. این روند می تواند از ساعت ها زمان رفت و آمد و زمان انتظار در مطب که فرآیندی بسیار ناخوشایند برای اغلب بیماران است بکاهد.

 

کلام آخر

در نهایت می توان گفت، مهم نیست که برای استفاده از روندهای بازاریابی دیجیتال در حوزه تخصصی خود از چه روشی استفاده می کنید، تنها باید به خاطر داشته باشید که برند خود را در فضای آنلاین نیز بر پا نمایید. اگر استراتژی دقیق بخش های مختلف حوزه دیجیتال مارکتینگ پزشکی، هنوز هم در ذهن شما با هاله ای از ابهام رو به روست و نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتری در این حوزه دارید، ما در کنار شما خواهیم بود.

 شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا جهت استفاده از نرم افزار نوبت دهی آنلاین و نرم افزار مدیریت مطب اقدام نمایید.

5/5 - (25 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید