راهکار های درمان قوز کمر

0
1,270
559982.jpeg alt_text
559982.jpeg caption

کیفوز یا قوز کمر یک چرخش مبهم و اغراق آمیز ستون فقرات پشتی است. این بیماری در هر سنی ممکن است رخ دهد اما بیشتر در زنان مسن شایع است. كيفوز مربوط به سن اغلب به علت ضعف در استخوان هاي ستون فقرات است كه باعث فشرده شدن يا ترك آنها مي شود. انواع دیگر این کیفوز به دلیل نادرست بودن ستون فقرات به مرور زمان ممکن است در نوزادان یا نوجوانان ظاهر شود. کیفوز خفیف باعث مشکلات کمی می شود. كيفوز شديد مي تواند باعث درد شود و منفي شود. درمان کیفوز به سن شما بستگی دارد و علت و تأثیر انحنای آن بستگی دارد.

علائم قوز کمر

كيفوز خفيف ممكن است علائم قابل توجهي نداشته باشد. اما برخی از افراد علاوه بر ستون فقرات خمیده غیرطبیعی، کمردرد و سفتی را تجربه می کنند.

علل قوز کمر

مهره ها که ستون فقرات سالم را تشکیل می دهند مانند استوانه هایی هستند که در یک ستون جمع شده اند. کیفوز هنگامی اتفاق می افتد که مهره ها در قسمت فوقانی کمر به شکل منحنی شکل می گیرند.

مهره های غیر طبیعی

مهره های غیر طبیعی می تواند ناشی ازاین موارد باشند:

  • شکستگی مهره های شکسته یا خرد شده (شکستگی های فشرده سازی) می تواند باعث انحنای ستون فقرات شود. شکستگی های فشرده سازی ملایم اغلب علائم یا علائم قابل توجهی ایجاد نمی کنند.
  • پوکی استخوان این اختلال در نازک شدن استخوان می تواند باعث انحنای ستون فقرات شود ، به خصوص اگر مهره های ضعیف شده منجر به شکستگی های فشرده سازی شوند. پوکی استخوان بیشتر در زنان مسن و افرادی که مدت طولانی از داروهای کورتون استفاده کرده اند شایع است.
  • دژنراسیون دیسک، دیسک های دایره ای نرم به عنوان بالشتک بین مهره های نخاعی عمل می کنند. با افزایش سن ، این دیسک ها خشک می شوند و کوچک می شوند ، که اغلب باعث بدتر شدن کیفوز می شوند.
  • بیماری Scheuermann. این بیماری که به آن کیفوز Scheuermann نیز گفته می شود، به طور معمول در طول رشد رشد رخ می دهد که قبل از بلوغ رخ می دهد. پسران بیشتر از دختران تحت تأثیر قرار می گیرند.
  • نقائص هنگام تولد. استخوان های ستون فقرات که قبل از تولد به درستی رشد نمی کنند و می توانند باعث ایجاد کیفوز شوند. سندرم كیفوز در كودكان نیز می تواند با سندرمهای خاصی مانند سندرم اِهلرز دانلوس و سندرم مارفان همراه باشد.
  • درمان سرطان، سرطان ستون فقرات می تواند مهره ها را تضعیف کرده و آنها را مستعد شکستگی های فشرده سازی کند، همانطور که می تواند شیمی درمانی و درمان سرطان اشعه را انجام دهد. درمان کیفوز به علت و شدت شرایط شما بستگی دارد.

درمان قوز کمر

 

درمان قوز کمر

پزشک ممکن است داروها را پیشنهاد کند، از جمله:

  • مسکن ها. اگر داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB) یا ناپروکسن سدیم کافی نیستند ، داروهای ضد درد قوی تر با نسخه وجود دارند.
  • داروهای پوکی استخوان. داروهای تقویت کننده استخوان ممکن است به جلوگیری از شکستگی های اضافی ستون فقرات که باعث بدتر شدن کیفوز شما می شود، کمک کنند.

ممکن است در موارد با علائم شدید تنفسی و ظاهری، جراحی توصیه شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص ارتوپدی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید