راه از بین بردن ویروس کرونا

0
3,894
773183.jpeg alt_text
773183.jpeg caption

بر اساس تحقيقات انحام شىه كرونا ويروس مي تواند تا نه روز در روی سطوح باقی بماند بر اساس تجزیه و تحلیل جامع بر روي پاتوژن های مشابه, مانند سارس و MERS نتایج نشان می دهد که ویروس جديد می توانند برای مدت نه روز در دمای اتاق روي سطوح زنده بماند. بهترین راه برای مبارزه با کروناویروس در سطوحی مانند شیشه ، فلز و پلاستیک، تمیز کردن آنها با محلول  ۶۲ درصد یا ۷۲ درصد اتانول، پراکسید هیدروژن نیم درصد، یا یک دهم درصد سدیم هیپوکلریت است که در عرض یک دقیقه آن را از بین می برد. سدیم هیپوکلریت نوعی وایتکس صنعتی  می باشد. این ویروس به گرما حساس است و گرما می تواند به طور موثر این ویروس را غیر فعال کند.  اگر  دمای جسمی به ۵۶ درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه برسد ویروس کرونا از بین می رود. . 

غیرفعال شدن  ویروس کرونا

علاوه بر غیرفعال شدن  ویروس در دماهای بالا, حلال های چربی مانند اتر, ۷۵% اتانول, ضد عفونی کننده حاوی کلر, اسید پرستیک, و کلروفرم می تواند به طور موثر ویروس را غیرفعال کند. استفاده از لامپ های اولتراوایولت نیز روش موثر دیگری برای از بین بردن این ویروس است. پراستیک اسید نوعی ضدعفونی کننده صنعتی است که در صنایع  غذایی، جهت ضدعفونی کردن سطوح در تماس با مواد غذایی، و به عنوان ضدعفونی کننده برای میوه ها، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ به کار می رود. 

شما به راحتی می توانید با دنبال کردن مراحل  زیر خانه و محل کار خود را ضد عفونی کنید:

1. ابزار تمیز کاری خود را آماده کنید

یک ماسک جراحی ، دستکش یکبار مصرف و یک محلول سفید کننده مانند وایتکس یا ضد عفونی کننده مناسب که گفته شده قابلیت از بین بردن کرونا ویروس را دارد آماده کنید. پنجره ها را برای تهویه هوا باز کیند و ماسک و دستکش را بپوشید.

2. شروع به تمیز کردن سطوح کنید

با استفاده از محلول ضدعفونی کننده یا سفید کننده ،  کف محل اقامت خود را از یک طرف به دیگری پاک کنید. 

3. پارچه ها را بشویید

با استفاده از یک ماشین لباسشویی و مواد شوینده پارچه ها ی روتختی و رومبلی  و ملحفه ها را بشویید

4. تمام پارپه هایی که برای تمیز کردن سطوح استفاده کرده اید دور بیاندازید

5. پس از اتمام کار لباس های خود را بشویید و دوش بگیرید

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید