روشهای درمانی و یا مقابله با حساسیت های فصلی

0
1,300
69827.jpeg alt_text
69827.jpeg caption

حساسیت های فصلی سبب بروز علایمی همچون خارش گلو، آبریش بینی، سرفه، اشک ریزش و گرفتگی گوش ها می شوند.
چندین نوع داروهای بدون نسخه می توانند به سهولت در درمان این علائم آلرژی کمک کنند که شامل موارد زیر هستند:

آنتی هیستامین های خوراکی:

آنتی هیستامین ها می توانند به تسکین عطسه، خارش، آبریزش بینی و اشک ریزش کمک کنند. نمونه هایی از آنتی هیستامین های خوراکی عبارتند از: لوراتادین (کلاریتین ، آلاورت) ، ستیریزین (آلرژی زیرتک) و فکسوفنادین (آلرژی آلگری).

ضداحتقان ها:

ضداحتقانهای خوراکی مانند pseudoephedrine (سودافد ، افرینول ، و غیره) می توانند باعث تسکین موقتی از گرفتگی بینی شوند. داروهای ضداحتقان های دیگر نیز مانند اکسی متازولین (افرین) و فنیل افرین (نئو سینرهین) به صورت اسپری های بینی استفاده می شوند. نکته اینکه فقط از ضداحتقان های های بینی برای چند روز پشت سر هم استفاده کنید. استفاده طولانی مدت از اسپری های ضد احتقان بینی در واقع می تواند علائم را بدتر کند (احتقان مجدد).

اسپری بینی:

 

اسپری بینی کرومولین سدیم می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد و عوارض جانبی جدی نداشته باشد ، اگرچه استفاده از آن قبل از شروع علائم مؤثرتر است.
داروهای ترکیبی: برخی از داروهای آلرژی ترکیبی از آنتی هیستامین با یک ماده ضداحتقان میباشد. مثالها عبارتند از لوراتادین-(pseudoephedrine (Claritin-D و (fexofenadine-pseudoephedrine (Allegra-D.

شستشوی سینوس ها

شستشوی قسمت های بینی شما با محلول نمکی راهی سریع ، ارزان و موثر برای تسکین احتقان بینی است. شستشو مستقیماً مخاط و حساسیت ها را از بینی شما بیرون می زند.
 برای تهیه محلول شستشوی نمکی از آب مقطر، استریل، قبلاً جوشیده و خنک شده یا تصفیه شده با استفاده از صافی با اندازه منافذ مطلق 1 میکرون یا کوچکتر استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که دستگاه شستشو را بعد از هر بار استفاده با آب مقطر، استریل ، قبلاً جوشیده و خنک شده یا آب تصفیه شده بشویید و در هوای خشک بگذارید.

اگر به درمان های جایگزین علاقه دارید؟

  • اینها را در نظر بگیرید

برخی از افراد ادعا می کنند طب سوزنی می تواند به علائم آلرژی فصلی کمک کند. شواهدی وجود دارد که طب سوزنی ممکن تست موثر باشد ، و شواهد کمی در مورد آسیب رسانی این روش وجود دارد. قبل از امتحان کردن روش های درمانی جایگزین با پزشک

  • خود مشورت کنید.

    وقتی داروهای خانگی کافی نیستند، به پزشک خود مراجعه کنید برای بسیاری از افراد، جلوگیری از آلرژی ها و مصرف داروهای بدون نسخه برای کاهش علائم کافی است. اما اگر آلرژی های فصلی شما هنوز آزار دهنده است، به پرشک مراجعه کنید. تعدادی درمان دیگر نیز در دسترس است.

  • حساسیت فصلی

اگر حساسیت فصلی حاد دارید، پزشک ممکن است توصیه کند آزمایش پوست یا آزمایش خون انجام دهید تا دقیقاً بدانید که چه آلرژن هایی باعث علائم شما می شود. آزمایش می تواند به شما در تعیین اینکه چه الرژنهایی باعث علایم حساسیت در شما می شوند و  جلوگیری ازتماس با این آلرژن ها مفید است. همچنین به  شناسایی اینکه کدام روشهای درمانی برای شما بهتر است، کمک می کند.
برای برخی افراد، عکس های آلرژی (ایمونوتراپی آلرژی) می تواند گزینه مناسبی باشد. این روش درمانی همچنین به عنوان حساسیت زدایی شناخته می شود ، شامل تزریق منظم حاوی مقادیر کمی از موادی که باعث آلرژی شما می شوند. با گذشت زمان، این تزریق ها باعث کاهش واکنش سیستم ایمنی بدن که باعث ایجاد علائم آلرژی می شود، می گردد. برای برخی از آلرژی ها ، درمان به صورت قرص زیر زبان قابل استفاده است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید