روش های از بین بردن غب غب

0
4,075
711567.jpeg alt_text
711567.jpeg caption

به تجمع بافت اضافی و بر آمدگی در محل زیر چانه،غب غب گفته می شود. شواهد نشان می دهد که شیوع این بر آمدگی در زنان بیش از مردان هست. برآمدگی زیرچانه معمولا در سن ۴۰ سال به بالا انجام می شود.در سنین پایینتر هم می تواند ایجاد شود که در این افراد اغلب زمینه ژنتیک و ارثی دارند. وجود غب غب از لحاظ بالینی اگر چه معمولا علامتی برای فرد ایجاد نمی کند، اما لز لحاظ زیبایی معمولا برای افراد ،به ویژه بانوان،حائز اهمیت می باشد. غب غب (تورم زیر چانه)، میتواند ناشی از تجمع چربی و یا به دنبال افتادگی پوست باشد.

 اضافه وزن 

افرادی که از اضافه وزن رنج میبرند، دچار افزایش بافت چربی در نقاط مختلف بدن هستن.این بافت چربی می تواند در هرجا از جمله زیر چانه، انباشته شود. گاهی اوقات این تجمع چربی،در افراد لاغر هم میتواند دیده شود. رشته های الاستین و کلاژن موجود در ساختار پوست،به استحکام پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن کمک می کنند. با افزایش سن، میزان الاستین و کلاژن پوست کاهش پیدا کرده ومنجر به افتادگی پوست می شود که در محل زیر چانه، موجب ایجاد غب غب می شود. عضله پلاتیسما، عَضله ای هست که قدام‌گردن را می پوشاند ومنجر به حفظ شکل وساختار گردن می شود. در جریان برخی بیماری ها و کمبود ویتامین ها،این عضله دچار ضعف شده و پوست و عضله دچار افتادگی شده و ایجاد غب غب می کنند. در برخی بیماری ها نظیر هیپو تیروییدی(کم‌کاری تیرویید)، سندرم داون، سندرم‌ کوشینگ و…پراکندگی چربی در نقاط مختلف بدن یکنواخت نبوده و این افراد بیش از سایرین دچار غب غب میشوند‌.

مصرف دارو های داروهای هورمونی

مصرف برخی داروهای هورمونی و داروهای کورتیکو استروییدی،تجمع چربی درناحیه صورت و گردن را افزایش داده وایجاد غب غب می کند. افراد که ازنظرآناتومی سر وگردن،گردن کوتاه وچانه عقب رفته، دارند معمولا بیش از سایرافراد دچار برآمدگی زیر چانه می شوند. وراثت در ایجادغب غب نقش دارند. برخی افراد به طور ژنتیکی در میزان الاستین و کلاژن پوست کمبود دارند و در سنین پایین دچار افتادگی پوست می شوند. برای رفع غب غب،استفاده از حرکات کششی و نرمش عضلات سر و گردن می تواند منجر به افزایش جریان خون شده و متابولیسم عضلات را بالا میبرد،به دنبال این فرآیند توده چربی زیر چانه کاهش پیدا کرده وعضلات تقویت می شوند. جویدن ادامس نیز از طریق ورزش عضلات گردن،منجر به کاهش سایز غب غب میشود. امروزه در علم‌پزشکی،جهت کاهش سایز و از بین بردن غب غب،از انواع لیزر،لیفتینگ و…استفاده میشود. درلیفتینگ به روش جراحی، برش هایی در زیر چانه داده میشود و از طریق آنها چربی اضافی خارج میشود. تاثیر این روش دائمی بوده و فقط ممکن هست جای بخیه ها برای مدت کوتاهی دچار کبودی بشود. لیفتینگ به روش نخ از طریق تحریک تولید کلاژن، موجب کشیده شدن پوست میشود. تاثیر این روش موقت بوده و پس از گذشت زمان ۲ الی ۳ سال بافت به حالت اولیه باز می گردد.

هایفوتراپی 

هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید در دهه اخیر است که از طریق تابش امواج به بافت، آن را تحریک کرده و موجب تولید کلاژن می شود. هایفوتراپی شامل یک دوره ۳ الی ۴ ماه بوده و مناسب ترین روش غیر تهاجمی و غیر جراحی برای از بین بردن غبغب می باشد. انواع لیزر نیز از طریق تحریک کلاژن سازی به کشیده شدن پوست کمک می‌کنند، اما تأثیر آنها نسبت به جراحی و هایفوتراپی کمتر می باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید