روش های جراحی حنجره

0
1,006
529768.jpeg alt_text
529768.jpeg caption

روش های جراحی حنجره

جراحی برای درمان سرطان حنجره کاربرد دارد. بسته به نوع، مرحله و محل سرطان و بافت های درگیر، روشهای مختلف جراحی برای خارج کردن صنعت آن و بافت های درگیر اطراف حنجره یا پایین حنجره انجام می‌شود. تقریباً تمام جراحی ها برای برداشتن بافت سرطانی تا حد یک محدوده بافت سالم اطراف آن انجام می‌شود. جراحی برای درمان سرطان ها در مرحله اول کافی می باشد.
ممکن است سایر درمان‌ها مثل شیمی درمانی یا اشعه درمانی برای درمان سرطان در مراحل پیشرفته تر در نظر گرفته شود. بعد از اینکه بافت سرطانی خارج شد جراحی ترمیمی برای بهبود ظاهر و همچنین بهبود عملکرد ناحیه جراحی شده به کار می رود.

 

درمان جراحی با روش اندوسکوپی

 

یکی از روش های درمان جراحی با روش اندوسکوپی انجام می شود. در این روش یک اندوسکوپ داخل گلو تا تومور وارد می شود، لوله این اندوسکوپ طولانی است و یک  لامپ و دوربین در انتهای آن وجود دارد، با این روش می توان نمونه برداری هم انجام داد و درمان تومورهای در مراحل اولیه انجام می‌شود.
پزشک با استفاده از دوربین می تواند تومور را ببیند و وسایل جراحی را از راه اندوسکوپ به لایه های سطحی بافت روی طناب صوتی برساند.
اغلب افراد بعد از این عمل جراحی می‌توانند دوباره به طور طبیعی صحبت کنند.
با استفاده از لیزر هم میتوان تومور را خارج کرد. اگر لیزر برای خارج کردن بخشی از طناب صوتی استفاده شود ممکن است باعث خشن شدن صدا هنگام صحبت کردن شود.
در عمل جراحی برداشتن حنجره به طور کامل کل حنجره خارج میشود، نای به شکل یک سوراخ روی پوست قدامی گردن گذاشته می‌شود تا فرد بتواند از آنجا تنفس کند.
هنگامی که کل حنجره برداشته می‌شود فرد نمی‌تواند به طور طبیعی صحبت کند اما از روش‌های دیگر صحبت کردن می تواند استفاده کند.

 

روش های جراحی حنجره

 

جراحی حنجره

گاهی اوقات جراحی حنجره برای برداشتن گره روی تار صوتی یا اصطلاحاً ندول حنجره انجام می شود.
این گره ها معمولا دو طرفه هستند و عاملی برای گرفتگی صدا، خشونت صدا و سختی در صحبت کردن می باشند.
در ابتدا سعی می شود با استراحت صوتی ندولها درمان شوند، اما اگر علائم ادامه پیدا کنند ممکن است نیاز به جراحی وجود داشته باشد.
این اختلال اغلب در افرادی که زیاد صحبت میکنند مثل معلمان یا رانندگان تاکسی دیده می شود. در جراحی گره تارصوتی معمولاً با لیزر، برش ندول یا گره انجام داده میشود .
در تمام مدت جراحی تصویربرداری حنجره از طریق آندوسکوپی انجام می شود چون دسترسی به فضای حنجره با چشم ممکن نیست.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص گوش و حلق و بینی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید