روش های درمان خانگی اسکار

0
1,450
279442.jpeg alt_text
279442.jpeg caption

جوش های صورت را برخی افراد  جوش های غرور می نامند اما همه دوست دارند که سریعتر جای این جوش ها از بین برود. اگر این جوشها به موقع درمان نشوند ممکن است تبدیل به جوشگاه و اصطلاحاً اسکار روی پوست شوند که برطرف کردن آنها کمی دشوار است. جوشگاه به عنوان بخشی از روند طبیعی بهبودی به دنبال یک آسیب یا زخم در بدن ایجاد می شود. هنگامی که لایه دوم پوست یا همان درم تخریب می‌شود بعداً رشته های کلاژنی شکل می‌ گیرند تا این آسیب را ترمیم کنند و در نتیجه اسکار یا جوشگاه ایجاد می شود. در اغلب موارد هرچقدر زخم  سریع تر بهبود پیدا کند کلاژن کمتری برای ترمیم درست می شود و در نتیجه جایگاه زخم کمتر به چشم می آید. به طور معمول شدت یک جوشگاه بستگی به شدت زخمی یا آسیب وارده دارد. جوشگاههایی که در نقاط مختلف بدن شکل میگیرند اشکال مختلفی هم پیدا میکنند. همچنین بستگی به سن فرد هم دارد

 

انواع مختلف اسکار یا جوشگاه

 

انواع مختلفی از جوشگاه ها وجود دارد:

 

اسکار فرو رفته یا آتروفیک

 نوع آتروفیک که در این نوع بافت زیرین از بین می رود و ممکن است به شکل گود رفته سوراخ شده یا صاف دیده شود. اغلب جوشگاه های آتروفیک پوست تیره تری نسبت به پوست اطراف دارند مثال این نوع جوشگاه ها اسکار ناشی از آکنه یا اسکار ناشی از آبله مرغان می باشد.

اسکار هایپرتروفیک 

  به علت افزایش بافت تشکیل شده هنگام بهبودی زخم ایجاد می شود معمولاً این اسکار تیره تر از پوست اطراف می باشد.  اسکار کلوئیدی ناشی از بهبودی بسیار سریع و تولید زیاد بافت می باشد.باعث شکل‌گیری یک جوشگاه ضخیم و پفی میشود در اغلب موارد این ناحیه تیره تر از پوست اطراف است .

اسکار انقباضی

ناشی ازبزرگ بودن ناحیه پوست تخریب شده می باشند که اغلب در سوختگی ها دیده می شود در این حالت پوست کشیده می‌شود و روشنتر از اطراف می باشد حرکت پوست در این ناحیه محدود می‌شود.

 

روش درمان خانگس اسکار پوست

 

درمان خانگی رفع اسکار

درمانهای خانگی زیادی برای برطرف کردن این نوع اسکار ها توصیه شده است از جمله آلوورا، ویتامین e ، روغن نارگیل، سرکه سیب، روغن زیتون، لیمو سیب زمینی و سودا. به عنوان مثال گفته می‌شود که یک کپسول ویتامین ای را روی جوشکار باز کنید و روغن داخل آن را روی جوشکا بمالید برای حدود ۱۰ دقیقه با روغن داخل کپسول رو و اطراف اسکار را ماساژ دهید و بعد از ۲۰ دقیقه روغن را با آب گرم پاک کنید این کار را حداقل سه بار در روز تکرار کنید

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو  ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید