روش های مناسب برای دختر دار شدن

0
14,433
528914.jpeg alt_text
528914.jpeg caption

برخی از زوجین تمایل دارند که خودشان قبل از بارداری جنسیت جنین خود را تعیین کنند و به عبارتی قبل از اقدام به بارداری با انجام روش هایی فرآیند دختر دار شدن خود را تسهیل کنند. اینکه چگونه می توان این فرآیند را انجام داد و صحتی برای آن وجود دارد یا نه، پرسش هایی هستند که در ذهن زوجین شکل می گیرد. 

فرآیند کروموزومی تشکیل جنین

در ابتدا بهتر است با برخی مفاهیم کلی تشکیل جنین بیشتر آشنا شوید. برای تشکیل تخم باید اسپرم ها با تخمک لقاح یابند. کروموزوم های اسپرم به صورت XY و کروموزوم های تخمک به صورت XX می باشد. در فرآیند لقاح نیمی از کروموزوم های مردانه یعنی X  یا Y با نیمی از کروموزوم های زنانه تشکیل تخم را می دهند. 

از آن جایی که کروموزوم های زنانه هر دو X می باشند بنابراین تعیین جنسیت جنین بر عهده نوع اسپرم وارده به آن می باشد. کروموزوم های X نسبت به Y از مقاومت بالاتری برخوردارند و از طرفی سرعت اسپرم های حاوی کروموزوم Y بیشتر از اسپرم های حاوی کروموزوم X می باشد. این تفاوت ها می تواند در سایر مراحل لقاح و تشکیل جنین تاثیر گذار باشند. 

زمان رابطه جنسی برای دختر دار شدن

از آن جایی که برای زنده ماندن اسپرم های حاوی کروموزوم X نیاز به شرایط اسیدی می باشد بنابراین پزشکان توصیه می کنند اگر تمایل به دختر دار شدن دارید بهتر است زمان رابطه جنسی را به چند روز بعد از پایان دوره قاعدگی و چند روز قبل از زمان تخمک گذاری موکول کنید. در این زمان PH مهبل زن به حالت قلیایی نزدیک تر بوده و شانس زنده ماندن این اسپرم ها دو چندان می شود. از طرفی تعدد تخمک ها در این زمان بالاتر بوده و شانس باروری را بیشتر می کند. 

نوع رابطه جنسی برای دختر دار شدن

همان طور که گفته شد از آن جایی که سرعت اسپرم حاوی کروموزوم Y بیشتر از کروموزم X می باشد بنابراین باید پوزیشن جنسی به گونه ای باشد که از رسیدن این اسپرم ها به تخمک جلوگیری شود. در بهترین پوزیشن باید شرایطی مانند عدم دخول عمیق رعایت گردد تا اسپرم های حاوی کروموزوم دختر دار شدن بتوانند از سد اسیدی محیط واژن عبور کرده و به تخمک برسند. 

تغذیه مناسب برای دختر دار شدن

برخی از محققان بر این باورند که افزایش استفاده از مواد کلسیم دار قبل از اقدام به بارداری می تواند در مناسب نمودن زمینه دختر دار شدن موثر واقع شود. بهتر است از مواد کلسیم دار طبیعی بدین منظور استفاده شود تا در صورت وجود سابقه بیماری هایی مانند سنگ کلیه، مشکل چندانی برای شما ایجاد نشود. برای استفاده از این مواد می توانید به سراغ موادی هم چون لبنیات کم چرب، شیر، شلغم، کلم، ماهی و بادام بروید. البته همانطور که پیداست مواد غذایی گفته شده اغلب در راسته مواد غذایی با طبع سرد می باشند.     

درستی یا نادرستی 

از آن جایی که روش های پیشنهادی برای دختر شدن بسیار است، برخی از آن ها می توانند چالش های بیشتری را برای زوجین به همراه داشته باشند مانند:

برای دختر دار شدن عملا رابطه جنسی بعد از گذشت دوره تخمک گذاری بی تاثیر است و باید از داشتن رابطه جنسی خودداری نمود. با این حال این خودداری نیز می تواند شانس اسپرم های مردانه را افزایش دهد و در نتیجه برای تصمیم به انجام دادن چنین عملی باید با علاقه و تمایل دو طرف صورت گیرد. 

استفاده از محلول های اسیدی مانند آبلیمو و سرکه به مدت طولانی برای اسیدی کردن محیط واژن می تواند PH محیطی آن را بر هم زده و آن را با مشکلات عدیده ای مانند ابتلا به عفونت های دستگاه تناسلی مواجه سازد. 

استفاده از مواد غذایی با طبع سرد برای برخی از افراد می تواند با مشکلات گوارشی همراه باشد بنابراین سعی کنید از یک متخصص برای داشتن بهترین رژیم غذایی کمک بگیرید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید