روش های مناسب برای پسر دار شدن

0
6,736
670137.jpeg alt_text
670137.jpeg caption

اطلاع داشتن از جنسیت جنین قبل از بارداری می تواند فرآیندی هیجان انگیز و همراه با چالش برای زوجین باشد. مسلما در چنین شرایطی استفاده از روش های مختلف برای پسر دار شدن چندان هم نباید از دور از انتظار باشد. البته در عین حال نیز این امکان وجود دارد که با انجام تمامی روش های ممکن باز هم نتیجه آن چنان که نگردد. بنابراین توصیه ما به زوجین این است که علاوه بر انجام روش های پیشنهادی برای پسر دار شدن درصدی را نیز برای دختر شدن قرار دهند.

فرآیند تشکیل لقاح

از آن جایی که برای پسر دار شدن باید اسپرم های حاوی کروموزوم Y با تخمک لقاح یابند بنابراین بهتر است در ابتدا با خصوصیات و ویژگی های این دو کروموزوم آشنا شوید تا بتوانید از تفاوت های آن ها در جهت ایجاد جنسیت مورد نظر قبل از بارداری اقدام نمایید. اسپرم های حاوی این کروموزوم معمولا به شدت آسیب پذیرند و به دنبال تغییرات دمایی و یا حتی PH محیط به سرعت از بین می روند. محیط اسیدی شرایط مناسبی برای زنده ماندن این اسپرم ها نیست و با وجود آن نباید توقعی به پسر دار شدن داشته باشید. 

زمان رابطه جنسی

باید به این نکته توجه داشته باشید از آن جایی که سرعت اسپرم های حاوی کروموزوم Y به نسبت به X بیشتر است بنابراین می تواند خود را سریعتر به تخمک رسانده و با آن لقاح یابد، با وجود این چنین شرایطی برای پسر دار شدن بهتر است زمان رابطه جنسی خود را به روزهای تخمک گذاری موکول کنید. تنها در زمان مناسب نزدیکی داشته باشید، افزایش رابطه جنسی و انزال می تواند از میزان شمار اسپرم ها کاسته و شانس پسر دار شدن را کاهش دهد. 

پوزیشن جنسی

نوع پوزیشن نیز می تواند تا حدودی در کیفیت این فرآیند و رسیدن به نتیجه مورد انتظار تاثیر گذار باشد. بهتر است پوزیشن هایی را انتخاب کنید که از دخول عمیق تری همراه هستند و شرایط گذر اسپرم حاوی این کروموزوم را از سد اسیدی مهبل فراهم می آورند. بهتر است بدانید که رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم در زنان می تواند از میزان اسیدیته این محیط کاسته و بر حالت قلیایی که شرایط مناسبی برای زنده ماندن اسپرم Y می باشد را فراهم آورد. 

نوع تغذیه در پسر دار شدن

اگر برای پسر دار شدن سخت در تلاش هستید پس بهتر است از مواد غذایی با کلسیم بالا قبل از اقدام به بارداری صرف نظر کنید. علی رغم این گفته برخی از پزشکان بر این باورند که وجود مواد کلسیم دار بایستی در بخش اعظمی از رژیم غذایی قرار بگیرد و حذف نگردد، بنابراین بهتر است خوردن مواد غذایی با طبع گرم را جایگزین عدم مصرف مواد کلسیمی کنید. در این تحقیقات عنوان شده که مواد غذایی حاوی سدیم می توانند شانس پسر دار شدن را افزایش دهند که با وجود فاکتور بیماری زایی مانند فشار خون بالا، استفاده از این گزینه تغذیه ای نیز می تواند خطر آفرین باشد. 

پسر دار شدن در یک کلام 

بهتر است بدانید که سلامتی جنین و زوجین مقدم بر نوع جنسیت انتخابی است پس در وهله اول باید تمامی تلاش خود را برای حفظ سلامتی خود و جنین تان انجام دهید. برخی از روش های پیشنهادی برای پسر دار شدن ممکن است چندان عملی نباشند و یا نیاز به بررسی های دقیق تری داشته باشند. از طرفی برخی شرایط نیز از این شانس می کاهند به عنوان مثال:

سیگار کشیدن می تواند بر کیفیت های اسپرم مردانه اثر بگذارند. سیگار کشیدن هر یک زوجین می تواند تشکیل جنین دختر را تشدید نمایند به طوری که از کیفیت و کمیت اسپرم های مردانه بکاهند. 

داشتن مشاغل سخت و با قرار گرفتن بیشتر در معرض تشعشات نیز می تواند به تضعیف و از بین رفتن اسپرم ها دامن بزنند. 

شرایط روحی و روانی مادر و داشتن استرس زیاد از سرعت این اسپرم ها می کاهد پس بهتر است برای داشتن نوزاد پسر، قبل از همه، استرس های روانی مادر را از بین ببرید و شرایط را محیا سازید. 

داشتن فرزند را به سنین بالا موکول نکنید. این کار تنها می تواند کیفیت اسپرم ها را کاهش داده و با تغییرات هورمونی گسترده در بدن زن، شما را به داشتن جنین دختر سوق دهد. 

نوع تغذیه خود را زیر نظر یک متخصص انجام دهید تا بتوانید سلامتی خود را حفظ نمایید. 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید