رژیم مناسب افراد مبتلا به میگرن

0
657
139331.jpeg alt_text
139331.jpeg caption

 یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند از بروز حملات میگرن پیشگیری کند یک رژیم غذایی سالم شامل میوه تازه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین خالص و غذای تازه می باشد غذاهای تازه کمتر مواد افزودنی اضافه می‌شود از جمله گلوتامات منوسدیم که می تواند باعث بروز حمله میگرن شود. توصیه می شود مبتلایان به میگرن از این مواد غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنند:

  • اغلب غلات به جز آنهایی که حاوی مغز های شور میوه های خشک شده یا آسپارتام هستند
  • گوشت تازه گاو، مرغ، ماهی، بوقلمون
  • تخم کدو، تخم آفتابگردان 
  • سالاد خانگی هاردی سبزیجات تازه بدون افزودنی های صنعتی 
  • سالاد های خانگی حاوی سس خانگی
  •  روغن زیتون و سرکه سفید برای طعم دادن به سالاد
  • توصیه می شود احشا گاو و مرغ وکره بادام زمینی مصرف نشود

همچنین از سس های سالاد داخل بطری، سالادهای از پیش بسته بندی شده و آماده سس سالسا ،سس آلفردو یا سس خردل استفاده نشود.  سس های سالاد داخل بطری و سالادهای از پیش بسته بندی شده حاوی افزودنی ها و نگهدارنده هایی هستند که حملات میگرن را افزایش می‌دهند. افزودنی‌ها که برای افراد میگرنی مضر هستند شامل نیتریت آسپارتام و گلوتامات منو سدیم می‌باشد.  پنیر قدیمی و شراب قرمز نیز با بروز حملات میگرن مرتبط هستند و بهتر است مصرف آنها محدود شود. مصرف میوه های تازه و سبزیجات تازه برای افراد مبتلا به میگرن مفید است از جمله کدو سیب زمینی تازه هویج و کلم برو کلی تو صیه  می‌شود افراد مبتلا به میگرن از سیب زمینی های بسته بندی شده، میوه های خشک ،میوه های حاوی اسیدو پیاز استفاده نکنند بعضی میوه ها ممکن است حاوی مواد یا ترکیباتی باشند که باعث ترشح هیستامین شود و درنتیجه حملات میگرن را شدت بخشد از جمله موز، پرتقال  وگریپ فروت. مصرف غذاها با تعداد وعده بیشتر اما با حجم کمتر در طی روز می تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و در نتیجه از گرسنگی که عاملی برای بروز حملات میگرن در برخی از افراد می باشند جلوگیری کند. 

 

 

 

تغذیه مناسب بیماران مبتلا به میگرن

پیشگیری از بروز حملات میگرن

برای پیشگیری از بروز حملات میگرن توصیه شده که فرد وزن خود را در حد نرمال نگه دارد بر اساس مطالعات انجام شده در صورت داشتن اضافه وزن فرد بیشتر دچار حملات میگرنی می‌شود و حتی ممکن است حملات شدیدتری را تجربه کند. مواد غذایی که موجب تشدید حملات میگرن می‌شوند در هر فرد با فرد دیگر ممکن است متفاوت باشد و برخی افراد ممکن است حملات میگرن شان مرتبط با مواد غذایی نباشد اما برخی مواد غذایی تقریباً در اغلب امسال باعث بروز حمله میگرنی می شود ازجمله پنیر های قدیمی ، الکل به خصوص آبجو و شراب قرمز، شکلات ،مواد افزودنی به غذا از جمله نیترات، نیتریت و شیرین کننده های مصنوعی ،ماهی دودی و مخمر آبجو. گرسنگی طولانی مدت و عدم مصرف مواد غذایی به میزان کافی و بسیاری از افراد باعث بروز حملات میگرنی می‌شود که معمولاً به علت افت قند خون می باشد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص مغز و اعصاب ما نوبت بگیرید.

 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید