سرطان های قابل درمان کدامند ؟

0
1,060
121446.jpeg alt_text
121446.jpeg caption

 

در میان سرطان های بیشماری که می توانند هر لحظه به عنوان تهدید کننده حیات به حساب بیایند برخی از سرطان های قابل درمان نیز قادرند به راحتی به درمان های حاصله پاسخ بدهند. البته این بدان معنا نیست که در صورت بروز هر گونه علائم مربوط به این سرطان ها، آن ها را نادیده بگیرید. 

انواع سرطان های قابل درمان 

باید خاطر نشان کرد که هیچ درمان صد در صدی برای هیچ نوع بیماری سرطان وجو ندارد چرا که احتمال عود کردن دوباره این سرطان ها نیز علی رغم پاسخگویی به درمان ها هم چنان وجود خواهد داشت.

سرطان تیروئید

غده تیروئید یک اندام پروانه ای شکل در جلوی گردن می باشد و هورمون ها بسیاری را جهت تنظیم عملکرد های سوخت و ساز بدن ترشح می نماید. انواع مختلفی برای سرطان این اندام وجود دارد. فولیکولاری و پاپیلاری دو نوع از آن می باشند. در نوع پاپیلاری معمولا سلول ها به آرامی رشد می کنند. روش جراحی تیروئیدکتومی یا خارج سازی این ده عمده روش درمانی می باشد. بعد از انجام این عمل بیماران با مصرف داروهای جایگزینی هورمونی می توانند به زندگی خود ادامه دهند. 

سرطان پروستات

پروستات یکی از اندام هایی است که بسیار مستعد رشد غیر طبیعی سلول ها می باشد. اگر چه اکثر تومورهای این ناحیه به کندی رشد می کنند و آسیب چندانی را با خود به همراه ندارند. البته این در صورتی است که سرطان پروستات به سایر اندام های بدن متاستاز نداده باشد. چنان چه سطان پروستات متاستاتیک باشد احتمال بقای فرد بسیار اندک خواهد بود. برخی از درمان ها قادرند تا حدود زیادی از رشد این سرطان بکاهند. 

سرطان بیضه

به دلیل قابیلت حذف بیضه توموری شده و یا هر دو بیضه می توان سرطان بیضه را تا حدود زیادی کنترل نمود. البته در صورت جراحی حذف یکی از بیضه ها فرد قادر خواهد بود که با یک بیضه هم چنان به فعالیت های جنسی خود ادامه دهد. برخلاف سرطان پروستات که با آزمایشات خونی قابل بررسی می باشد، برای تشخیص سرطان بیضه هیچ تست غربالگری وجود نداشته و افراد تنها براساس رشد تومورهای غیر طبیعی در بیضه ها می توانند به وجود آن پی ببرند. 

سرطان پوست

ملانوما نوعی سرطان پوست است که در سلول های ملانوسیتی یا رنگدانه ای پوست ایجاد می شود. در صورتی که این سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود با اعمال جراحی قابل کنترل خواهد بود و در صورت متاستاز به سایر اندام های بدن از میزان بقای افراد کاسته خواهد شد. 

سرطان سینه

سرطان پستان از جمله سرطان های قابل درمان در مراحل اولیه تشخیص خواهد بود. معمولا تست خود ارزیابی سینه ها و ماموگرافی این امکان را فراهم نموده است. جراحی برای حذف تومور و استفاده از داروهای هورمونی کاهنده سطح استروژن می توانند به عنوان گزینه های اول درمانی مورد استفاده قرار گیرند. 

سرطان رحم

همانند سرطان پستان برای تشخیص سرطان رحم روش های غربالگری موجود می باشد. در صورتی که فرد تحت پایش های منظم این بیماری قرار گیرد در صورت تشخیص این بیماری در مراحل اولیه، می توان آن را جزو سرطان های قابل درمان طبقه بندی نمود.  

 

   

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید