شایعات جنسی نادرست

0
2,567
224143.jpeg alt_text
224143.jpeg caption

در رابطه با مسائل جنسی شایعات زیادی وجود دارد که گاهی تشخیص درست از نادرست آنها دشوار است. در ادامه به بیان برخی از شایعات جنسی نادرست پرداخته شده است:

  •  زنان در دوره ی پریود باردار نمی شوند

این یک باور اشتباه است که زنان در زمان قاعدگی باردار نمی شوند، زیرا اسپرم می تواند تا 7 روز در بدن زنده بماند، بنابراین اگر تخمک یک هفته بعد از پریود آزاد شود، احتمال بارداری وجود دارد.

  •  رابطه ی دهانی می تواند باعث بارداری شود

برخی تصور می کنند داشتن رابطه دهانی می تواند موجب بارداری شود، در صورتیکه این یک باور اشتباه است. زیرا حتی اگر منی از راه دهان وارد بدن زن شود به هیچ عنوان موجب بارداری نمی شود.

  •  رابطه دهانی باعث عفونت جنسی نمی شود

برخی تصور می کنند تنها دخول می تواند موجب بروز عفونت شود، در صورتیکه درست نیست و رابطه دهانی هم می تواند موجب بروز عفونت های جنسی شود.

  •  اگر مرد پیش از انزال آلت خود را از واژن بیرون آورد، احتمال بارداری وجود ندارد

این یک باور اشتباه است، زیرا مایعاتی که قبل از خروج منی، از آلت مرد خارج می شود، ممکن است حاوی اسپرم باشد و موجب بارداری زن شود.

  •  برخی از حالات رابطه جنسی می تواند مانع بارداری شود

لازم به ذکر است که تنها چیزی که برای بارداری لازم است یک اسپرم و یک تخمک است و مهم نیست که اسپرم چگونه و در چه وضعیتی وارد بدن شده است، بنابراین پوزیشن خاصی در رابطه جنسی وجود ندارد که بتواند مانع بارداری شود. در واقع، به هر طریقی که اسپرم وارد رحم شود، می تواند موجب بارداری شود.

  •  کاندوم ها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند

این موضوع که کاندوم ها قابل استفاده مجدد هستند نادرست است، زیرا طی رابطه جنسی، لایه ها و بافت کاندوم ضعیف می شود و استفاده مجدد از آن می تواند باعث پارگی کاندوم، بارداری و عوارض ناشی از استفاده نکردن از کاندوم شود.

  •  شهوت جنسی زنان 7 برابر مردان است

شایعات جنسی

پیشنهاد مطالعه: رابطه‌ی جنسی کینکی

این مسئله نیز یکی از شایعات جنسی نادرست است، زیرا باید دانست که اندازه گیری براساس چه معیار و مبنایی موجب رسیدن به این نتیجه شده است. همانطور که مشخص است، میل جنسی در مردان و زنان، از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ممکن است فردی میل جنسی زیاد و فرد دیگری میل جنسی کمی داشته باشد. از سوی دیگر عواملی ممکن است موجب افزایش یا کاهش میل جنسی در افراد مختلف شود. بنابراین این جمله که میل جنسی زنان 7 برابر مردان است، صحیح نیست.

  •  مایع منی برای پوست مفید است

برخی بر این باورند که مالیدن منی به پوست، موجب شادابی و طراوت پوست می شود، در صورتی چنین نیست. زیرا منی تنها حاوی مواد تقویت کننده و نگهدارنده اسپرم است و به طور مستقیم اثری بر پوست ندارد.

  •  خوردن منی مفید است

برخی تصور می کنند خوردن منی برای بدن مفید است، در صورتی که چنین نیست، از آنجایی که منی از بدن خارج می شود، مایع دفعی است و مواد دفعی بدن حاوی سموم و مواد مضر هستند، بنابراین خوردن آن می تواند مضر باشد.

  • رابطه مقعدی باعث برجستگی باسن می شود

این مسئله نیز جزو شایعات نادرست است و از نظر علمی، رابطه مقعدی اثری روی برجسته شدن باسن ندارد.

  •  زنان از درد کشیدن در رابطه جنسی لذت می برند

درد کشیدن در رابطه جنسی، برای زن و مردی که از نظر روانی سالم هستند، لذت بخش نیست. اگر فردی در رابطه جنسی از درد کشیدن شریکش لذت می برد، این مسئله می تواند ناشی از سادیسم، مازوخیزم و یا اختلال چرخشی و همزمان این دو باشد.

  •  خود ارضائی باعث گودی و تو رفتگی زیر چشم ها می شود

خودارضائی اثری بر بینایی و گودی و کبودی زیرچشم ندارد، زیرا این عمل موجب آسیب های سایکولوژیک می شود نه فیزیولوژیک، اما اگر فرد اعتیاد مرضی به خود ارضایی داشته باشد ممکن است دچار آسیب های جسمانی و روانی شود.

  • دختر باکره باردار نمی شود

باکره بودن یا نبودن تأثیری بر احتمال بارداری ندارد، زیرا اگر اسپرم از منافذ پرده بکارت عبور کند و وارد رحم شود، می تواند موجب بارداری شود.

  • ریختن منی روی ناف باعث بارداری می شود

همان طور که ذکر شد، در صورتی احتمال بارداری وجود دارد که اسپرم از طریق واژن وارد رحم شود، بنابراین ورود اسپرم به بدن از راه مقعد، ناف و دهان موجب بارداری نخواهد شد.

  •  از روی چهره و یا راه رفتن فرد می توان باکره بودن را تشخیص داد

این مسئله نیز یکی از شایعات بی اساس است و به هیچ وجه از روی ظاهر و راه رفتن فرد نمی توان عنوان کرد که آیا باکره است یا نه.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید