طبع میوه های بهاری

0
6,006
11484.jpeg alt_text
11484.jpeg caption

بهارفصل رویش گیاهان‌بوده و پیدایش شکوفه های درختان میوه،نوید بخش فصل رویش و جوانه زدن می باشد. میوه های بهاری از محبوبترین و متنوع ترین میوه ها بوده و مصرف آن ها از نظر خواص منحصر به فردی که دارد،مورد توجه متخصصین تغذیه می باشد.

میوه های بهاری

از محبوبترین میوه های بهاری که فروردین ماه بهترین زمان استفاده آن هست، میتوان به چغاله بادام اشاه کرد. این میوه فیبر بالایی داشته و سبب سهولت کارکرددستگاه گوارش می شود. طبیعی سرد داشته و افرادی که طبع گرم و خشک دارند، میتوانند از آن استفاده کنند‌. مصرف زیاد این میوه میتواند در افرادی که طبع سرد دارند،سبب دل درد و اسهال شود. میوه بهاری بعدی، توت فرنگی بوده که انواع گلخانه ای آن در سایرفصل هانیزموجود هست. این میوه سرشار از ویتامین سی می باشد.

رنگ قرمز این میوه، میتواند سبب عود َعلائم افرادی که زمینه آسم و آلرژی دارند، بشود. این میوه طبع سرد و تر داشته و برای افراد صفراوی بسیار مناسب هست. میوه بهاری بعدی، گیلاس هست. این میوه یاقوت فصل بهار بوده و سرشار از ویتامین سی، پتاسیم و فیبر می باشد.این میوه علاوه بر سهولت کارکرد دستگاه گوارش، شادی بخش بوده و سبب رفع استرس و خستگی میشود.

این میوه طبع سرد داشته و ملین می باشد .  میوه بهاری بعدی، گوجه سبز هست. این میوه منبع غنی از ویتامین سی بوده و دارای طبع سرد میشود. افرادی که طبع سرد دارند و یا از مشکلات گوارشی رنج می برند، توصیه می شود از این میوه در حد اعتدال مصرف کنند. میوه بهاری بعدی، توت سفید هست که طبعی گرم داشته و برای افراد بلغمی و سودایی مناسب هست. این‌میوه خون ساز بوده ودر پیشگیری و درمان آنمی مفید هست. دمنوش توت سفید به افراد مبتلا به روماتیسم توصیه میشود. این میوه به سبب فیبربالایی که دارد دردرمان یبوست کاربرد دارد. توت سفید دارای خاصیت ضد سرطان بوده و در پیشگیری از سرطان ها مفید هست.

پیشنهاد مطالعه: خواص درمانی لیمو ترش

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید