طول مدت قرنطینه درصورت تست مثبت برای کرونا بدون وجود علایم بالینی

0
1,732
603836.jpeg alt_text
603836.jpeg caption

با عادی شدن روال زندگی و افزایش تردد مردم در سطح شهر احتمال مواجه با افراد ناقل بیشتر شده است. گاهی بعد از گذشت چند روز متوجه می شویم که عضوی از خانواده یا فردی که همکار ما و در محل کار ما بوده به ویروس کووید 19 مبتلا شده است. در این موارد افراد در معرض تماس حتی با وجود اینکه هیچ گونه علایم بالینی ندارند بعلت اضطراب فراوان اصرار زیادی برای انجام تست تشخیصی کرونا می کنند. در شرایط دیگری برخی از شرکت ها و مراکز برای اطمینان از سالم بودن کارمندان حتی بدون وجود علایم بالینی درخواست انجام تست کووید 19 را از کارکنان می کنند.

انواع تست های تشخیصی ویروس کووید 19

در این موارد مراکز آزمایشگاهی مختلف تست های متفاوتی را برای افراد انجام می دهند. تست CBC ، انتی بادی و گاها PCR از رایج ترین تست های انجام شده هستند. بعد از انجام تست مردم میخواهند بدانند که ایا میتوانند به جواب تست مثبت یا منفی خود اعتماد کننند و در صورت مثبت بودن تست بدون علایم بالینی تا چه زمانی باید برای محافظت از خانواده خود در قرنطینه باشند ؟

تست مثبت کووید 19

اگر تست برای ویروس کووید 19 مثبت باشد ولی هیچ گونه علایم بالینی از جمله تب، تنگی نفس، بدن درد، گلو درد، سرفه، علایم پوستی ، اسهال یا لزر نداشته باشیم چه اقدامی باید انجام دهیم ؟  تا چه زمانی باید در قرنطینه بمانیم ؟ آیا اصلا لازم است کسی که هیچگونه علایم ندارد و تست او برای ویروس کووید 19 مثبت شده در قرنطینه بماند ؟

این روزها باز موج جدیدی از کرونا ویروس موجب شده افراد زیادی درگیر و مبتلا شوند، درگیری ها گاها شدید و همینطور در مواردی موجب مرگ و میر تعدادی از هموطنان ما شده است. موضوع تشخیص کرونا ویروس و اقدامات پس از ان مورد سوال خیلی از افراد جامعه است و افراد زیادی در این رابطه صحبت می کنند.  تست آنتی بادی مبنایی برای تشخیص بیماری حاد (در حال حاضر) نیست بلکه فقط بما نشان می دهد که فرد قبلا مبتلا شده است. بعبارتی اگر تست انتی بادی برای  کووید 19 مثبت شود نشان می دهد که فرد با این بیماری مواجه بوده است ولی نمی توانیم تشخیص بگذاریم که الان درگیر هست یا خیر.  دقیق ترین تست تشخیصی برای ویروس کووید 19 تست PCR از نمونه ته حلق است.

حالا اگر تست PCR فردی برای کووید 19 مثبت باشد، حتی بدون وجود علایم بالینی ایا نیاز به قرنطینه هست؟

برخی افراد با توجه به استرس زیاد بعلت داشتن تماس مشکوک با فرد مبتلا و شک به درگیری و ابتلا به بیماری، اصرار به انجام تست برای بررسی ابتلای خود به بیماری دارند. اکر کسی تست PCR مثبت برای ویروس کووید 19 داشته باشد و فرد هیچگونه علایمی از جمله تب، لرز، سرفه،  ضایعات پوستی، تنگی نفس، اسهال ، دل درد، گلو درد، سوزش گلو، تنفس های تند نداشته باشد، باید از زمانی که تست می دهد تا زمانی که 10 روز از زمان انجام تست بگذرد (حداقل 10 روز) در قرنطینه بماند. بنابراین اگر فردی هیچ گونه علامتی نداشته باشد 10 روز بعد از مثبت شدن باید از حضور در اجتماع پرهیز کند. البته این به آن معنا نیست که افراد با تست منفی نیازی به رعایت نکات بهداشتی ندارند. همه افراد باید نکات بهداشتی را رعایت کنند. بعد از گذشت 10 روز نیز ارتباط فرد با سایرین باید بر اساس پروتکل جهانی و رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص عفونی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید