عفونت زنان در بارداری

0
885
453825.jpeg alt_text
453825.jpeg caption

شایع ترین عفونت هایی که در دوران بارداری رخ می دهند عفونت های پوستی، ادراری و تنفسی هستند که عوارض جدی هم به دنبال ندارند. اگر چه برخی عفونت ها ممکن است به جنین قبل از زایمان منتقل شوند و باعث آسیب به جنین یا سقط یا زایمان زودرس شود. اگرچه دریافت آنتی‌بیوتیک و داروهای ضد میکروب دوران بارداری بی خطر هستند اما به هر حال باز هم جای بحث وجود دارد.  بیماری های منتقله از راه جنسی می‌توانند باعث این عوارض بشوند :

 

عفونت کلامیدیا

ممکن است باعث زایمان زودرس یا پارگی زودرس کیسه آب شود. همچنین ممکن است باعث التهاب چشم در نوزاد بگردد. عفونت گنوره باعث التهاب چشم نوزادان میشود. سیفلیس می‌تواند از مادر مبتلا به جنین از راه جفت منتقل شود. سیفلیس در جنین باعث نقصهای متعدد هنگام تولد و اختلالات موقعی زایمان می‌گردد. زنان باردار به طور روتین برای وجود سیفلیس زودرس در بارداری تست می‌شوند به‌طور معمول درمان سیفلیس طی بارداری برای مادر و جنین انجام می‌شود و هر دو بهبود می یابند. ایدز یا ویروس نقص سیستم ایمنی انسانی به جنین از مادر مبتلا که درمان نشده منتقل می‌شود.محققان توصیه می کنند زنان مبتلا به اچ آی وی داروهای ضد ویروس را در دوران بارداری مصرف کنند . مادری که ترکیب داروهای ضد ویروس را استفاده کند احتمال انتقال ویروس به جنینش کاهش می‌یابد و نوزاد سالم می‌تواند متولد شود.

 

 

عفونت زنان در بارداری

انتقال هرپس تناسلی

هرپس تناسلی از  کانال زایمان واژینال به کودک منتقل می‌شود کودکانی که با هرپس آلوده شدند ممکن است دچار عفونت مغزی بسیار شدید و تهدید کننده حیات به نام انسفالیت هرپسی شوند .عفونت هرپسی در کودکان می‌تواند سایر ارگانهای داخلی و پوست را تخریب کند و همچنین کودک ممکن است دچار زخم دهان آسیب دائمی مغز و حتی مرگ بشود. اگر مادری که زخم هرپسی در ناحیه تناسلی دارد زایمان را به طریق سزارین انجام دهد احتمال انتقال به نوزاد بسیار کاهش می‌یابد.

 

الکل برای مادران باردار

الکل برای مادران باردار در صورت نیاز به تجویز دارو منافع و مضرات ناشی از استفاده از دارو سنجیده میشود ی اینکه هشت ساله شود که می زنه باردار با داروهای ضدمیکروبی درمان شود یا خیر پزشک عوارض ناشی از دارو را در برابر عوارض ناشی از عفونت بررسی می‌کند برخی از داروهای ضدمیکروبی مثل پنی سیلین سفالوسپورین و داروهای مرتبط با اریترومایسین به طور معمول در دوران بارداری بی‌خطر و امن هستند سایر داروهای ضدمیکروبی مثل تتراسیکلین ها و سیپروفلوکساسین ممکن است باعث عوارضی در جنین می شوند همچنین پزشکان در نظر می گیرند که استفاده از دارو برای بیماری فایده دارد یا خیر به عنوان مثال عفونت باکتریایی واژن که علامت ندارد و عوارض بالایی هم ندارد ممکن است بهتر باشند که درمان نشود.

 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید