علائم شایع قارچ ناخن

0
1,736
90522.jpeg alt_text
90522.jpeg caption

قارچ ها هر بخشی از بدن را می‌توانند مبتلا کنند. هر جایی از بدن که قارچ بیش از اندازه رشد پیدا کند دچار عفونت با قارچ می‌شود . قارچ ناخن تینا انگیوم نام دارد، یک عفونت قارچی هست که ناخن انگشتان دست یا پا را مبتلا میکند.

 

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی به طور معمول در طی زمان شدت پیدا می کند و به همین علت در صورت تفاوت ناگهانی در شکل و ظاهر ناخن را باید جدی بگیرید اگرچه ناخن زمانی رخ می دهد که قارچ رویا زیر ناخن بیش از اندازه تکثیر پیدا کند محل مناسب رشد قارچ محیط مرطوب و گرم میباشد و به همین علت این محیط می‌تواند به راحتی آلوده شود. علل دیگر عفونت انگشتان ناخن پای ورزشکاران و کرم های انگلی می باشد.

 

خطر ابتلا به عفونت قارچی در سالن ناخن کاری

اگر در سالن ناخن کاری مانیکور یا پدیکور انجام می دهید مطمئن باشید که تمام وسایل ضدعفونی شده هستند و دقت کنید که هر چند وقت یکبار ضدعفونی می شوند. وسائلی مثل ناخن گیر می تواند عفونت قارچی را از یک فرد به فرد دیگر منتقل کنند. اگر ضد عفونی نشده باشند می توانند باعث انتقال بیماری شوند.

 

قارچ ناخن

 

علل عفونت ناخن

 علل مختلفی برای عفونت ناخن با قارچ وجود دارد. هر علت درمان خاص خود را دارد اگرچه خیلی از عوامل ایجاد کننده عفونت قارچی ناخن قابل پیشگیری هستند برخی از عوامل خطر احتمال ابتلا به این عفونت را افزایش می‌دهد.

 

چه کسانی ریسک بالای ابتلا به عفونت ناخن دارند؟

 در صورت وجود این موارد احتمال ابتلای شما به این عفونت بیشتر است:

 ابتلا به دیابت، ابتلا به بیماری که جریان خون را ضعیف میکند، سن بالای ۶۵ سال، کاشت ناخن مصنوعی، شنا در استخرهای عمومی ،آسیب به ناخن، جراحت پوست در اطراف ناخن انگشتان دست یا پا های مرطوب به مدت طولانی سیستم ایمنی ضعیف، پوشیدن کفش های تنگ مثل کفش‌های تنیس یا چکمه. عفونت  قارچی ناخن اغلب موارد در مردان بیشتر از زنان رخ می دهد و عفونت هایی که در بزرگسالان دیده شده شایع‌تر از کودکان است. اگر در اعضای خانواده شما فردی وجود دارد که به این نوع عفونت های قارچی زیاد مبتلا می‌شود شما هم ممکن است دچار شوید. عفونت قارچی ناخن ممکن است بخشی از ناخن، تمام ناخن یا چند ناخن را درگیر می‌کند.

 

علائم شایع قارچ ناخن

 علائم شایع این عفونت شامل این موارد می باشد:

  • کندگی ناخن به سمت بالا 
  • جدا شدن ناخن از بستر ناخن
  •  وجود بوی بد ناخن عفونی
  • ضخیم شدن ناخن

 

درمان قارچ ناخن

 

درمان عفونت قارچی ناخن اغلب نیاز به مصرف قرص خوراکی ضد قارچ دارد پزشک ممکن است علاوه بر قرص ضد قارچ محلول های موضعی ضد قارچ هم تجویز کند که باید روی ناخن مالیده شوند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید