علت بوی بد دهان

0
3,821
360468.jpeg alt_text
360468.jpeg caption

يكى از شايعترين علل بوى بد دهان بيماريهاى دهان و دندان هست. تنفس بد بوی ناشی از مشکلات دهانی، معمولا بوی تخم مرغ گندیده می دهد كه ناشی از شکسته شدن بافت ها در جلو زبان یا لثه است و این نشانه ای از ضعف بهداشت دهان است.

برخى افراد اظهار مى كنند كه  نفسشان بوی مدفوع مى دهد، این به دلیل عدم تعادل در دهان و یا از تفکیک پروتیین بر روی بافت و یا زبان است. اگر نفس بدبو دارید، اولین قدم، رعايت بهداشت دهان و دندان است با این حال بوی بد تنفس می تواند به علت اختلال در جای دیگری در بدن باشد.

علت بوی بد دهان چیست؟

بعضى از علل باعث بوهاى مختلفى در دهان مى شوند به عنوان مثال: بوی بد و پنيرى معمولا ً نشان می دهد که تنفس بدبو شما دارای منشای از بینی دارد، بوی میوه ممکن است نشان دهنده ديابت کنترل نشده باشد، بوی ماهی می تواند به علت بيمارى كليوى باشد ، زیرا افزایش سطح اوره ممکن است موجب بو ماهی شود همينطور بوی آمونیاک هم می تواند نشانه مشکلات کلیوی باشد.

بوی بد دهان از حلق

گاهی باکتری ها، بقایای غذا، سلول های مرده، خلط و دیگر مواد ممکن است در لوزه به دام بیفتند. این مواد می توانند باعث ورم نیز شوند و این اتفاق اغلب در افرادی رخ می دهد که از التهاب مزمن لوزه رنج می برند. در مواردی سنگ لوزه هم علت بوی بد دهان بوده است.

تنفس بد بو که همراه با عفونت لوزه همراه است، شاخص اصلی تورم لوزه است، بیمارانی که مشکلات بینی دارند، اغلب سرفه و لوزه های سفید و نفسی بدبو وهمراه با خلط دارند .همه اینها نشانه مشکل بینی هستند و باعث تنفس بدبو می شوند. غدد لوزه حاوی ترکیبات حاوی مخاط و باکتری ها هستند كه بوى بد توليد مى كند.

سينوزيت هم ممكن است باعث تنفس بدبو شود. سینوس های بینی در گونه ها، اطراف و پشت بینی قرار دارند. آن ها برای گرم کردن هوا، مرطوب کردن و فیلتر هوای ورود به حفره بینی عمل می کنند و همچنین به ما صداهای خاصی می دهد. علائم سینوزیت بسته به سختی و نوع سینوس ها تغییر می کند .آن ها ممکن است باعث تنفس بدبو شوند .

بوی بد دهان ناشی از معده

برخى بيماريهاى دستگاه گوارش هم باعث  تنفس بدبو می شود : بیماری رفلکس معده كه باعث برگشت اسید و ترش كردن  می شود. هر نوع شرایطی که باعث التهاب معده وسوزش معده می شود ممکن است موجب بوی بد دهان شود

هر بیماری گوارشی که باعث آروغ زدن می شود می تواند باعث تنفس بدبو شود

بوی بد دهان در ماه رمضان

در موارد گرسنگى و روزه دارى به علت توليد كتون ممكن است بوى بد دهان ايجاد شود. همچنين طی نخوردن غذا یا روزه گرفتن مقدار بزاق در دهان کاهش می یابد و دهان خشک مانع از پاک سازی باکتری های مضر می شود و باعث ایجاد بوی بد می شود

درمان بوى بد دهان به علت زمينه اى مرتبط هست و با شناخت علت مى توان آن را به خوبى درمان كرد

شما می توانید هم اکنون از طریق سامانه طبینجا از دندانپزشکان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید