علت قی کردن چشم

0
2,387
254404.jpeg alt_text
254404.jpeg caption

علت قی کردن چشم

 

ترشح سفید در یک یا هر دو چشم معمولاً نشانه های التهاب یا عفونت چشم ها می باشد. گاهی اوقات باعث بسته شدن چشم موقع بیدار شدن می شود و اصطلاحاً در گوشه چشم ممکن است قی جمع شود. ترشحات سفید رنگ چشم گاهی ممکن است نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد. علل مختلفی ممکن است باعث بروز این نوع ترشح بشوند از جمله:

 

 کنژنکتیویت

 التهاب گوشه چشم و غشای پوشاننده است. عفونت این ناحیه که اغلب چشم صورتی هم نامیده می شود التهاب اطراف چشم می باشد. زمانی که عروق خونی در این غشا متورم بشوند باعث صورتی یا قرمز شدن چشم میگردد. کونژنکتیویت یک عفونت شایع است که اغلب به علت باکتری و ویروس ایجاد می شود. در اغلب موارد این بیماری مسری می باشد. سایر علائم همراه، شامل: ریزش اشک، درد و سوزش می باشد که همراه با قی هستند. درمان این حالت تسکین علائم با قطره های چشمی و گاهی اوقات کمپرس سرد با تجویز پزشک است.

 

حساسیت های چشم

حساسیت های چشم می تواند به عنوان یک واکنش سیستم ایمنی هنگام تماس چشم با مواد حساسیت زا مثل: آلاینده‌ها یا گرد و خاک ایجاد شود. این اختلال می تواند یک یا هر دو چشم را مبتلا کند و با قرمزی، تورم و ترشح چشم ها همراه می باشد .خارش سوزش و تورم پشت پلک ها آبریزش بینی و عطسه هم جزء علائم همراه گزارش شده اند.

 

 

علل قی کردن چشم 

 

 زخم قرنیه

 عفونت و خشکی چشم باعث زخم قرنیه می شود. قرنیه یک غشای شفاف است که روی مردمک را می پوشاند زمانی که ملتهب و عفونی شود باعث ایجاد زخم می‌گردد و ممکن است منجر به ترشح سفید از چشم بشود. سایر علائم همراه قرمزی چشم درد اشک ریزش فراوان، سختی در باز کردن پلک ها و حساسیت به نور می باشد. اغلب موارد زخم قرنیه نیاز به درمان دارند اگر باعث درد شدید بگردد ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز شود. در موارد شدید اگر زخم قرنیه به طور دائم روی دید شما تاثیر بگذارد یا باعث آسیب به طولانی مادر شده باشد ممکن است نیاز به پیوند قرنیه باشد.

 

چه زمانی برای ترشحات چشم نیاز به مراجعه به پزشک است؟

اگر ترشح چشم ها خیلی شدید بود و بعد از یک هفته بهبود پیدا نکرد حتماً باید با پزشکتان مشورت کنید در اغلب موارد شدید ترشح چشم‌ها ممکن است با علائمی مثل درد و دید مختل همراه شود اگر علائم دیگری در کنار ترشح از چشم دارید یا ترشح چشم تغییر رنگ داده به سرعت با پزشک تماس بگیرید چون ممکن است نشانه یک اختلال جدی و خطرناک باشد.

 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص چشم ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید