علت گرگرفتگی بدن

0
2,764
5307.jpeg alt_text
5307.jpeg caption

گرگرفتگی و علائم گرگرفتگی پوست که بیشتر هم به چشم می‌آید معمولاً به دنبال اضطراب یا احساس گرمای شدید ایجاد می شود. علل مختلفی ممکن است باعث گرگرفتگی بدن بشود. پوست قرمز شده و احساس گرگرفتگی زمانی رخ می دهد که صدها عروق خونی ریز که زیر پوست وجود دارند متسع می شوند و با گشاد شدن عروق خونی به سرعت پر از مقادیر زیادی خون می گردد که ممکن است ظاهر پوست را قرمز یا صورتی کند. در بخش هایی از بدن که عروق خونی به پوست نزدیک تر هستند بیشتر دیده می‌شود مثل گونه ها و قفسه سینه. پوست قرمز شده اغلب باعث احساس گرما در لمس یا احساس سوزش خفیف می‌گردد این حالت بی خطر است و مدت کوتاهی طول می‌کشد اما مهم این است که از سایر علائم همراه و همچنین علل ایجاد کننده مطلع باشیم.

 

ترشح هورمون آدرنالین و تاثیر آن بر بدن

اضطراب یا احساس خجالت باعث ترشح هورمون های در بدن مثل آدرنالین می شود که به طور موقت با عکس گشاد شدن عروق خونی و قرمز شدن پوست می گردد گرمای محیط هم باعث بروز این حالت می شود که فرد احساس گرمای شدید کند باعث می شود تا به عروق خونی متصل شوند تا دمای بدن را پایین بیاورند. این پاسخ همچنین باعث پوست قرمز هم میشود. ورزش کردن، فعالیت شدید جسمانی یا تغییرات ناگهانی در دما هم منجر به این عارضه می گردد. قرمزی ناشی از ورزش یا حضور در هوای گرم میباشد علت جدی و خطرناکی برای بررسی بیشتر نمی‌باشد. اگرچه افرادی که خیلی احساس گرما می کنند باید مطمئن باشند که میزان کافی آب و الکترولیت مصرف می‌کنند و باید تنفس های عمیق داشته باشند.

 

 گر گرفتگی بدن

 

 

 

بیماریهای غدد 

 بیماریهای غدد با تغییر در سطح هورمون ها می توانند باعث بروز احساس گرگرفتگی شوند. کم یا زیاد تر شدن هورمون ها باعث اختلال در ارتباط داخلی ارگانها می‌شود و اختلالات غدد می‌تواند منجر به علائم زیادی بشود هر کدام از این اختلالات غدد می تواند سطوح بالایی از هورمون ترشح کنند که منجر به استرس، تغییر فشار خون یا گشاد شدن عروق همراه با گرگرفتگی باشد . مصرف برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها ، بلاک کننده های کانال کلسیم، گشادکننده های عروقی، نیتراتها ، اسید نیکوتینیک، تاموکسیفن ، هورمون ترشح کننده هورمون تیروئید و مورفین مصرف الکل در دوران یائسگی، کانسر تیروئید نیز ازعوامل موثر و بروز گرفتگی می باشند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص غدد ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید