علل و درمان تنگی نفس در فصل بهار

0
14,538
154996.jpeg alt_text
154996.jpeg caption

با شروع فصل بهار، گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند و  علفهای هرز، درختان، چمنها و گیاهان دیگر، گرده ها را در هوا آزاد می کنند. گرده  آشکارترین عامل تحریک آسم و حساسیت بهار می باشد. اگر به گرده حساسیت دارید، می دانید چه اتفاقی می افتد،  عطسه های مکرر، خس خس کردن و گرفتگی صدا و بینی. واکنش های آلرژیک می تواند باعث ایجاد علائم در بینی، ریه ها، گلو، سینوس ها ، گوش ها یا روی پوست شود. آلرژی همچنین می تواند علائم آسم را ایجاد کند و نفس کشیدن را دشوارتر  کند. گرده تنها آلرژن بهاره و محرک آسم نیست، بلکه گرمتر شدن هوا نیز می تواند علائم شما را بدتر کند.

علل حساسیت اشی از گرده های گل

گرده های گل موجب می شوند که سیستم ایمنی بدن شما شروع به ترشح موادی به نام هیستامین کند. هیستامین ها موجب بروز علایم حساسیت شامل خارش پوست، افزایش ترشح بینی و ریه ها، عطسه و کهیر می شوند. بسیاری از افراد با شروع فصل بهار و در تماس با گرده های گل شروع به سرفه های خشک می کنند. این سرفه ها بعلت تحریک راه های هوایی ریه می باشد. ورود گرده گل به راههی هوایی ریه باعث بروز التهای در آنها شده و سرفه را ایجاد می کند. افرادی که به بیماری آسم مبتلا هستند با شروع فصل بهار  دچار تشدید علایم بیماری خود می شوند. تنگی نفس یکی از شایعترین علامتهای تحریک بیماری آسم است. این افراد دچار خس خس سینه، سرفه های مکرر و تنگی نفس می شوند.

برای در امان ماند از آسم و آلرژی در فصل بهار چه کنیم؟

 

تنگی نفس در بهار

کیفیت هوای بیرون را بررسی کنید.  اگر قصد دارید فعالیت بدنی خود را به بیرون  از منزل منتقل کنید، ابتدا به یاد داشته باشید که هوای محیط را ارزیابی کنید.  کیفیت هوایی که در  آن تنفس می کنیم، هرکدام از ما را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به خصوص برای افراد مبتلا به آسم مشکل ساز باشد. میزان کیفیت روزانه هوا و پیش بینی های آلودگی هوا را در منطقه خود بررسی کنید. صبح یا عصر که گرده های  گل  در کمترین حد خود قرار دارد، باغبانی را در نظر بگیرید. کودها و علفهای تازه بریده شده می توانند علائم آسم را بدتر کنند.می توانید از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان خود هنگام کار با کود و یا هرس کردن گیاه استفاده کنید.
لباس های آستین بلند بپوشید تا بدن شما کمتر در معرض تماس با مواد حساسیت زا و نیش حشرات باشد. اگر برای شما دارویی برای آسم یا حساسیت تجویز شده است مصرف کنید. داروهای ضد آلرژی اغلب آنتی هیستامین هایی مانند ستریزن هستند که با غیر فعال کردن هیستامین در بدن، مانع از ترشح بینی و احتقان بینی و علایم کهیر و سرفه می شوند. دوش روزانه را نیز در برنامه خود قرار دهید. دوش گرفتن آلرژن هایی که روی پوست شما قرار دارد پاک کرده و مانع از تحریک پوستی و بروز علایم حساسیت می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید