علل گرسنگی شدید اول صبح

0
72,857
129923.jpeg alt_text
129923.jpeg caption

گرسنگی یک نیاز طبیعی و قوی است اما بدن انسان معمولاً نمی داند چه زمانی وقت غذا خوردن است و چه زمانی نیاز دارد که بخوابد اغلب افراد احساس گرسنگی و اشتها که یک بعد از ظهر به اوج می رسد و هنگام شب و اوایل صبح کمتر است. اگر اگر در نیمه های شب با گرسنگی از خواب بیدار می شوید نشانه این است که بدن شما به میزان کافی مواد مورد نیاز را دریافت نکرده است ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه های غذایی و برنامه غذایی می توانید جلوی احساس گرسنگی در نیمه شب را بگیرید بدن انسان هنگام خواب هم در حال سوزاندن کالری است. علل بسیار زیادی برای بیدار شدن به علت گرسنگی در خواب یا صبح است عقل به آنها به علت شیوه زندگی هستند و خیلی با سایر بیماری های جسمانی و مصرف به داروها مرتبط نیستند

خوردن غذای زیاد 

خوردن غذای زیاد قبل از خواب یکی از علل گرسنگی در نیمه شب یا اول صبح است اگر از افرادی هستید که پیتزا و غذاهای حاضری را یک تا ۲ ساعت قبل از خواب می خورید باید انتظار داشته باشید که با گرسنگی از خواب بیدار شوید این نوع غذاها که به خصوص پر از نشاسته و شکر هستند باعث افزایش قند خون قبل از خواب می شود لوزالمعده هورمون انسولین را در پاسخ به این افزایش قند خون ترشح می کند که باعث افت ناگهانی قند و احساس گرسنگی می شود. به گفته محققین مصاف ۱ ساندویچ یا اسنک کوچک با کالری کمتر از ۲۰۰ کالری قبل از خواب بهترین نوع تغذیه در شب هست به عنوان مثال خوردن یک وعده غذای پر از پروتئین قبل از خواب می تواند هم احساس گرسنگی را پاسخ دهد هم متابولیسم صبح را افزایش دهد.

 کم خوابی و در حقیقت نداشتن خواب کافی

کم خوابی و در حقیقت نداشتن خواب کافی باعث تغییر در کنترل قند خون میشود حتی یک کم خوابی کوچک هم می تواند بر میزان قند خون تاثیر بگذارد کمبود خواب و همچنین باعث افزایش هورمون ایجاد گرسنگی می شود تلاش برای ۶ تا ۸ ساعت خواب طی شب از این اتفاق جلوگیری می کند.

 

سندروم روده تحریک پذیر 

سندروم روده تحریک پذیر می تواند بر سلامت جسمانی و رفتار فرد تاثیر بگذارد به خصوص دقیقاً قبل از زمانی که پریود آغاز می شود این باور وجود دارد که این تغییرات به علت تغییرات هورمونی ایجاد میشود. تمایل به خوردن غذاهای شیرین همراه با نفخ، خستگی و تغییر در خواب از علائم این سندروم است اگر تغییری در اشتها مشاهده می کنید یا با گرسنگی دقیقاً قبل از شروع پریود بیدار میشوید احتمالاً دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید