فواید اهدای خون چیست؟

0
1,254
360686.jpeg alt_text
360686.jpeg caption

فواید اهدای خون هیچ انتهایی ندارد. یک بار اهدای خون جان سه نفر را نجات می دهد. اهدای خون می تواند در درمان بیماران مبتلا به سرطان، اختلالات خونریزی دهنده، کم خونی مزمن مرتبط با سرطان، کم خونی سلول داسی و سایر ناهنجاری های ارثی خون کمک کند. این مهم است که بدانید خون انسان را نمی توان در آزمایشگاه بطور گسترده تولید کرد و  مردم تنها منبع آن هستند و به همین دلیل اهدای خون برای کمک به کسانی که به آن نیاز دارند ضرورر است. همچنین می توانید خون خود را برای نیازهای آینده خود ذخیره کنید.

 اهدا خون برای اهدا کننده نیز فوایدی دارد

فواید اهدای خون برای اهدا کننده:

  • اهدای خون مزایایی برای سلامت روح و روان شما دارد. 
  • استرس را کاهش می دهد و باعث آرامش شما می شود.
  • سلامت عاطفی شما را بهبود می بخشد.
  • کمک می کند تا شما شر احساسات منفی خلاص شوید.
  • باعث ایجاد حس تعلق شده و انزوا را کاهش می دهد.
  • علاوه بر این هنگام خون دادن شما بطور رایگان ویزیت می شوید و نبض، فشار خون، دمای بدن و سطح هموگلوبین شما اندازه گیری می شود.
  • ویزیت رایگان می تواند بینش خوبی از سلامتی شمابدهد. و مشکلاتی را تشخیص دهد که می تواند حاکی از وجود یک بیماری یا عوامل خطر برای برخی از بیماریها باشد.

علاوه بر این خون شما نیز برای چندین بیماری خطرناک آزمایش می شود که  شامل هپاتیت B، هپاتیت C، اچ آی وی ( ایدز) و سیفیلیس می باشد. 

اهدای خون به کاهش خطر ابتلا به سرطان 

فواید اهدا خون

اهدای خون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک می کند.افزایش سطح آهن بدن بیش از حد نرمال ( که بیشتر در مردان دیده می شود) با افزایش خطر سرطان همراه است. با اهدای خون ذخیره آهن در بدن در سطح سالم حفظ می شود. اهدای خون در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کبدی ناشی از اضافه بار آهن در بدن مفید است. مصرف رژیم غذایی غنی از آهن ممکن است باعث افزایش سطح آهن در بدن شود و از آنجا که فقط نسبت های محدودی قابل جذب هستند، آهن اضافی در قلب، کبد و لوزالمعده ذخیره می شود. این به نوبه خود، خطر ابتلا به بیماری هموکروماتوز، سیروز،  نارسایی کبد، آسیب به لوزالمعده و ناهنجاری های قلبی مانند ریتم های نامنظم قلب را افزایش می دهد. اهدای خون به حفظ سطح طبیعی آهن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های مختلف  را کاهش می دهد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید