فواید مصرف مکمل کلاژن

0
1,372
403270.jpeg alt_text
403270.jpeg caption

فواید مصرف مکمل کلاژن

 

کلاژن مهمترین پروتئین در بدن می باشد. مهمترین بخش بافت‌های همبند که در ساختار بدن نقش دارند مثل تاندون پوست و عضلات از کلاژن تشکیل شده است. کلاژن عملکردهای زیادی دارد مثل قوام بخشیدن به پوست و محکم کردن استخوان ها.در چند سال اخیر مکمل های کلاژن به بازار آمده و مصرف آن ها رایج شده اند . مصرف مکمل های کلاژن همراه با فوایدی می باشد از جمله :

 

تقویت سلامت پوست 

 کلاژن نقش مهمی در سفت کردن پوست دارد و در نتیجه باعث الاستیسیتی و پر آب شدن پوست می‌شود. به تدریج که سن بالا می‌رود و کلاژن کمتری تولید می‌کند  منتهی به پوست خشک و بروز چروک می شود .مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل های کلاژن می تواند پیر شدن پوست را به تاخیر بیندازد  و چروک و خشکی پوست  را کاهش دهد.

 

تقویت غضروف

 

فواید مصرف مکمل کلاژن

 

کلاژن می  تواند به تقویت غضروف ها هم کمک کند . با افزایش سن  میزان کلاژن بدن کم می شود و احتمال بروز اختلالات تخریبی مفاصل مثل آرتروز افزایش می یابد. برخی مطالعات نشان دادند که مکمل های حاوی کلاژن می توانند علائم آرتروز را کاهش دهند و درد مفاصل کم می کند.

 

پیشگیری از پوکی استخوان

کلاژن می‌تواند از تحلیل رفتن استخوان ها پیشگیری کند بافت اصلی استخوان ها از کلاژن تشکیل شده با افزایش سن استخوان ها تحلیل می روند و منجر به پوکی استخوان می شود که با کاهش تراکم استخوان شناخته می شود و با افزایش احتمال شکستگی همراه است مطالعات نشان دادند که مصرف مکمل های کلاژن تاثیر مثبتی بر پیشگیری از شکستگی استخوان و ایجاد پوکی استخوان دارد

 

تقویت توده عضلانی

می تواند باعث تقویت توده عضلانی شود بین ۱ تا ۱۰ درصد بافت عضلات از کلاژن شده است این پروتئین برای حفظ قدرت عضلات و فعالیت صحیح آنها ضروری است. مطالعات نشان داده اند کلاژن در  افرادی که دچار سارکوپنیا که نوعی بیماری ناشی از تحلیل عضلات در افزایش سن می باشد به تقویت توده عضلانی کمک کرده است .محققان بر این باور هستند که مصرف کلاژن می‌تواند تولید پروتئین های عضلانی مثل کراتینین را تقویت کند و همچنین ترشح هورمون رشد  بعد از ورزش را تحریک کند.

 

سلامت قلب

سلامت قلب را تقویت می‌کند آن را مطرح کردند که مصرف مکمل های کلاژن می تواند احتمال بیماری های مرتبط با قند را کاهش دهند کلاژن در شکل گیری جریان های قلبی هم نقش دارد و هر چقدر که سلامت این عروق تامین باشد و محکم تر باشند در نتیجه کمتر شکننده و ضعیف می‌شوند بیماریهایی که باعث شکنندگی عروق می شوند و در نهایت منجر به سکته و حملات قلبی می گردند

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید