لابیاپلاستی و عوارض آن

0
1,437
531956.jpeg alt_text
531956.jpeg caption

واژینوپلاستی روشی است که هدف آن "سفت کردن" واژن است که از زایمان واژینال یا پیری شل یا سست می شود. برخی از جراحان ادعا می کنند حتی می تواند تحریک پذیری را افزایش دهد. ادعایی که دانشکده زنان و زایمان و متخصص زنان در آمریکا (ACOG) به شدت با آن به چالش کشیده اند. در حالی که درست است که بافت های واژن می توانند کشش کنند، سفت شدن جراحی بافت واژن به خودی خود نمی تواند یک پاسخ جنسی افزایش یافته را تضمین کند، زیرا میل، برانگیختگی و ارگاسم پاسخ های پیچیده، بسیار شخصی هستند که به همان اندازه از نظر عاطفی، معنوی و بین فردی به دلیل زیبایی شناختی شرط می شوند. آنهایی که علاوه بر این، "حساسیت" جنسی به طور خودکار منجر به لذت بیشتر نمی شود، در واقع می تواند منجر به درد شود. عمل جراحی پلاستیک روی لب ("لب" اطراف واژن) می تواند به تنهایی یا با واژینوپلاستی انجام شود. جراحی را می توان در لابیاپلاستی (لب های بزرگتر، بیرونی واژن) یا لب کوچک انجام داد (کوچکتر، لب های داخلی واژن) Labiaplasty اندازه یا شکل لبه ها را تغییر می دهد، به طور معمول آنها را کوچکتر می کند یا عدم تقارن بین آنها را تصحیح می کند.

جراحی ترمیمی در مقابل جراحی زیبایی

لابیاپلاستی

برای اینکه تصمیم بگیرید که آیا باید واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی را در نظر بگیرید، مهم است که تفاوت بین عمل جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی را درک کنید. جراحی ترمیمی عملکرد بخشی از بدن را بهبود می بخشد، در حالی که جراحی زیبایی زیبایی شناسی آناتومی طبیعی را تغییر می دهد. می توانید در مورد آن مانند یک کار بینی فکر کنید: یک جراح می تواند حفره های داخلی بینی را بازسازی کند تا به شما کمک کند بهتر نفس بکشید و یا از نو شکل خود را تغییر دهید، فقط به خاطر ظاهر. این یک تمایز مهم است، زیرا کالج زنان و زایمان و جراحان آمریکایی جراحی ها و نتایج را برای رفع مشکلات عملکردی مانند بی اختیاری ادرار ارزیابی می کنند. اما ACOG به دلیل خطرات و عدم وجود اطلاعات علمی در مورد ایمنی و اثربخشی، در مورد عمل جراحی زیبایی واژن احتیاط و محتاط است. به عنوان مثال، بعضی از روشهای واژینوپلاستی در ابتدا به عنوان جراحی ترمیمی برای ترمیم نقایص هنگام تولد ایجاد شده اند، به طوری که یک دختر می تواند بزرگ شود تا دفع ادرار طبیعی، قاعدگی و مقاربت طبیعی داشته باشد.

جراحی های مربوط به واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

اخیراً، واژینوپلاستی به عنوان یک روش "جوان سازی واژن" و "طراحی واژن"  تبدیل شده است. جراحان و متخصص زنان و زایمان پلاستیک در حال بازاریابی مجموعه ای از جراحی های واژینوپلاستی طراح خود هستند و ادعا دارند که مزایایی مانند سایر جراحی های زیبایی مثل زیبایی، عزت نفس و اعتماد به نفس در اختیار زنان می گذارد.

خطرات واژینوپلاستی و لابیاپلاستی

رضایتمندی و عوارض طولانی مدت واژینوپلاستی و لابیاپلاستی در زنان هنوز بررسی نشده است. علاوه بر این، از آنجا که این جراحی ها در تحقیقات پزشکی مورد ارزیابی قرار نگرفته است، بسیاری از این اقدامات، هنوز تجاری خوانده شده و انجمن جراحان زنان امریکا آنها را "غیرقابل تایید" می داند.

خطرات جراحی زیبایی واژن 

خطرات جراحی زیبایی واژن شامل موارد زیر است:

  • عفونت
  • تغییرات دائمی در احساس
  • درد مداوم و زخم

بهترین توصیه برای زنانی که جراحی واژن را در نظر می گیرند

درمورد احساسات و نگرانی های مربوط به دستگاه تناسلی خود و همچنین انتظارات شما از جراحی و هرگونه گزینه غیر جراحی ممکن با پزشک خود صحبت صریح داشته باشید. به عنوان مثال تمرینات هدفمند مانند Kegel می توانند عضلات واژن ضعیف و سست و مهار کنند و برانگیختگی جنسی را تقویت کنند. و مشاوره می تواند به مسائل مربوط به عزت نفس و اعتماد به نفس جنسی بپردازد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید