لاغری با کویتیشن چیست ؟

0
809
لاغری با کویتیشن چیست
لاغری با کویتیشن چیست

لاغری با کویتیشن چیست ؟

لاغری با کویتیشن شیوه‌ای است که برای از بین بردن چربی‌های بدن امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ کویتیشن اولتراسوند ادعا می‌کند که شیوه‌ای غیرتهاجمی و در عین حال بی‌خطر است که به لاغری موضعی و از بین رفتن چربی‌های اضافی کمک می‌کند و می‌تواند درمواردی جایگزین لیپوساکشن باشد. در متن پیش رو قصد داریم شما را با موضوع لاغری با کویتیشن چیست ؟ اشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

  • چند نکته سریع درباره لاغری به روش کویتیشن
  • درمان لاغری با کویتیشن چیست؟
  • لاغری با کویتیشن چقدر هزینه می‌برد؟
  • لاغری کویتیشن اولتراسونیک چگونه عمل می‌کند؟
  • در طول جلسه لاغری کویتیشن چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
  • آماده شدن برای لاغری کویتیشن
  • پس از جلسه لاغری کویتیشن چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
  • عوارض جانبی لاغری کویتیشن
  • مناطق هدف برای لاغری کویتیشن

 

چند نکته سریع درباره لاغری به روش کویتیشن

خطرات لاغری در روش کویتیشن

خطرات کمی در رابطه با این شیوه لاغری گزارش شده است؛ اما این به این معنی نیست که این شیوه هیچ عارضه جانبی‌ای ندارد. درد و کبودی از عوارض کوتاه‌مدت معمول آن بوده و برخی افراد شلی پوست و گودافتادگی را گزارش کرده اند.

راحتی روش کویتیشن

طرفداران لاغری با کویتیشن ادعا می‌کنند که این شیوه بسیار راحت است؛ زیرا عوارض جانبی کمی دارد و از سوی دیگر دوره ریکاوری بسیار کوتاه است. پیدا کردن فرد متخصص در این زمینه و مشورت با وی بیشتر از همه وقت می‌گیرد.

هزینه کویتیشن

هزینه لاغری کویتیشن نسبت به جراحی لیپوساکشن بسیار کمتر است؛ با این حال هزینه بسته به محل درمان و تعداد جلسات درمانی موردنیاز متفاوت است.

اثر بخشی این روش

اثربخشی این درمان متفاوت است و هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد؛ با این حال دیتاهایی وجود دارند که شیوه لاغری با کویتیشن را یک جایگزین بدون تهاجم مناسب برای شیوه جراحی لیپوساکشن عنوان می‌کنند.

درمان لاغری با کویتیشن چیست؟

اولتراسونیک کویتیشن که با نام اولتراسونیک لیپولیز هم شناخته می‌شود، یک شیوه لاغری است که برای حذف چربی اضافی زیر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شیوه نسبت به شیوه‌های تهاجمی از قبیل جراحی لیپوساکشن کم‌خطرتر است؛ در این شیوه از امواج اولتراسوند استفاده شده تا سلول‌های چربی از هم جدا شده و در ادامه توسط سیستم لنفاوی بدن جذب شوند.

کویتیشن اولتراسوند با اسامی مشابه از قبیل لیپوساکشن اولتراسوند فرق می‌کند؛ این شیوه نیاز به برش ندارد و تهاجمی نیست؛ بنابراین دوره ریکاوری آن کوتاه‌مدت‌تر بوده اما در مقابل ممکن است نتایج حاصل کمتر قابل توجه باشند.

فرد مناسب برای لاغری با کویتیشن شرایط زیر را دارند:

  • بطور عمومی در وضعیت سلامتی مناسبی قرار دارد
  • سیگار نمی‌کشد
  • از درمان انتظارات واقع‌بینانه دارد

هدف از لاغری کویتیشن این است که چربی‌های زیر جلد مورد هدف قرار گرفته و بدن ظاهر بهتری پیدا کند؛ این شیوه برا افرادی که در پی کاهش وزن شدید هستند مناسب نمی‌باشد. درصورتی که مایل هستید این شیوه را انجام دهید، پیش از انجام حتما به اندازه کافی درمورد عوارض جانبی، اثرات و فواید آن تحقیق کنید.

لاغری با کویتیشن چقدر هزینه می‌برد؟

لاغری با کویتیشن جز اعمال پزشکی الکتیو است؛ به این معنی که تامین همه هزینه‌ها برعهده خودتان است و بیمه هزینه را تقبل نمی‌کند.

متوسط هزینه‌ای که به شما تحمیل می‌شود، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • میزان تجربه‌ای که پزشک شما دارد
  • دستگاهی که مورداستفاده قرار می‌گیرد

اغلب هیچ هزینه جانبی جز خود کویتیشن نیاز نیست؛ این عمل نیاز به بی‌هوشی ندارد.

از آن جایی که این شیوه مدت زمان ریکاوری کوتاهی دارد، محبوبیت بسیاری بین افراد پیدا کرده است. این شیوه با عنوان « عمل زمان استراحت ناهار» تبلیغ می‌شود! زیرا مدت زمان ریکاری آن کوتاه است و کمتر از یک ساعت زمان می‌برد و حتی می‌توانید بلافاصله پس از انجام آن رانندگی کنید و به محل کار خود بازگردید.

لاغری کویتیشن اولتراسونیک چگونه عمل می‌کند؟

در کویتیشن اولتراسونیک از امواج اولتراسوند برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. امواج اولتراسوند به لایه‌های عمقی پوست فرستاده می‌شوند و باعث ایجاد لرزش می‌شوند؛ در این مرحله سلول‌های چربی از هم جدا شده و سپس از لایه‌های پوستی جدا می‌شوند. پس از چند روز این سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی بدن جذب شده و طی روزهای آتی به عنوان مواد دفعی از بدن خارج می‌شوند.

پاسخ به این سوال که این شیوه چقدر موثر است، کمی دشوار است؛ با این حال مطالعاتی در این زمینه در حال انجام است.

مطالعه‌ی کوچکی که در سال 2019 انجام شد، اثربخشی این شیوه درمان را در 50 زنی که اضافه وزن داشتند، مورد بررسی قرار داد. نیمی از این زنان رژیم کم‌کالری را در پیش گرفتند، در حالی که نیم دیگر زنان علاوه بر رژیم کم‌کالری، مورد لاغری با کویتیشن قرار گرفتند.

پس از گذشت 5 هفته توده چربی در زنانی که مورد لاغری با کویتیشن قرار گرفتند، نسبت به گروه دیگر زنان کاهش بیشتری داشت؛ این زنان در مقایسه با گروه دیگر، کاهش وزن بیشتری نداشتند و تنها توده چربی‌شان کاهش یافته بود. در پایان مطالعه مناطق تحت درمان بین 1 تا 3 سانتی‌متر کاهش یافته بودند.

این مطالعه همچنین نشان دادکه افراد تحت مطالعه وزنشان کاهش نمی‌یابد، بلکه تنها چربی‌شان کاهش می‌یابد.

در طول جلسه لاغری کویتیشن چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

شیوه لاغری کویتیشن بسیار ساده است؛ در ابتدای جلسه پزشک از شما می‌خواهد که لباس‌هایتان را برحسب ناحیه مورد درمان، دربیاورید و به جای آن گان بپوشید.

در مرحله بعد پزشک ممکن است محل درمان را ضدعفونی کند، سپس پروب سونوگرافی را بگیرد و آن را به آرامی در محل هدف قرار دهد. ممکن است در طول درمان کمی گرما احساس کنید و از دستگاه سونوگرافی صدای وزوز بشنوید. طول هر جلسه درمان بین 40 دقیقه تا 1 ساعت می‌باشد.

مناطق هدف برای لاغری 

برخی مطالعات ادعا کرده اند که این شیوه لاغری در مناطق فیبروتیک اثربخشی بیشتری دارد؛ مثل پشت و قفسه سینه.

کویتیشن اولتراسوند با این حال در موارد زیر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • گردن
  • صورت
  • ران
  • شکم
  • ساق
  • بازو

عوارض جانبی کویتیشن

گفته می‌شود این شیوه بی‌خطر است و عوارض جانبی کمی دارد؛ با این حال عوارض جانبی محتمل شامل موارد زیر است:

  • قرمزی
  • کبودی
  • سردرد

در برخی افراد چربی شکسته‌شده پس از درمان جذب نمی‌شوند؛ از این رو ممکن است برآمدگی‌ها و یا فرورفتگی‌هایی در سطح پوست ظاهر شوند. این تغییرات پوستی اغلب در جلسات پیگیری بعدی درمان می‌شوند.

پس از جلسه لاغری چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پس از جلسه درمانی باید بتوانید رانندگی کنید و به فعالیت‌های معمول‌تان برگردید. درد و کبودی معمولا موقتی است و پس از چند روز برطرف می‌شود. توصیه می‌شود پس از درمان مایعات زیادی بنوشید تا به بدن برای دفع چربی از طریق سیستم لنفاوی کمک کنید.

اما نباید انتظار داشته باشید که بلافاصله تغییری ایجاد شود؛ پس از جلسه، ناحیه درمانی ممکن است ملتهب و پف‌آلود به نظر برسد و مدتی زمان می‌برد تا بدن بتواند چربی اضافی را حل کند و آن را دفع کند.

علاوه بر این ممکن است برای رسیدن به حداکثر پاسخ به درمان لازم باشد جلسه درمان تکرار شود؛ اغلب تا رسیدن به آخرین جلسه درمان بین 6 تا 12 هفته زمان می‌برد. اغلب بین 1 تا 3 جلسه برای رسیدن به حداکثر پاسخ به درمان ضروری است.

اثرات این شیوه لاغری تا زمانی که رژیم غذایی و انجام ورزش را پیگیری کنید، دائمی است. درصورتی که این موارد را رعایت نکنید و شروع به چاق شدن کنید، ممکن است چربی‌های حذف‌شده دوباره برگردند.

لاغری با کویتیشن چیست

 

آماده شدن برای لاغری

برای آمادگی دستورالعمل‌های مخصوصی را دیافت می‌کنید که لازم است آن‌ها را به دقت و پیش از جلسه درمانی دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که پزشک خود را حتما پیش از انجام کوویتیشن در جریان هر یک از موارد زیر قرار دهید:

  • هر بیماری زمینه‌ای که دارید
  • هر دارویی که مصرف می‌کنید
  • هر مکملی که مصرف می‌کنید

تا 48 ساعت پیش از جلسه درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

ممکن است به شما توصیه شود که دو هفته قبل از جلسه درمان از مصرف ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی از قبیل ایبوبروفن خودداری کنید. قبل و بعد از جلسه درمانی آب بنوشید و بدین ترتیب به بدن خود کمک کنید تا چربی اضافی را دفع کند.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصصین جراح پلاستیک ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید