مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر

0
4,537
مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر
مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر

مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر

ریزش یا نازک شدن موها امروزه به شکایتی شایع در میان افراد مختلف تبدیل شده است؛ این مسئله می‌تواند بر روی اعتماد به نفس و نیز زندگی اجتماعی افراد هم تاثیر بگذارد. از این رو روش‌های مختلف زیبایی و درمانی در سطح جهان انجام می‌شود، تا این مشکل برطرف شود. دو تا از شیوه‌های رایج و کاربردی برای مقابله با ریزش موی ناخواسته یکی کاشت مو و دیگری اسکالپ سر یا در اصطلاح صحیح‌تر میکروپیگمنتاسیون اسکالپ است؛ در متن پیش رو قصد داریم به موضوع مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر بپردازیم.

 

در این مقاله می‌خوانید:

 

 

از گذشته‌های دور تاکنون افراد به دنبال راه‌هایی هستند که مشکل ریزش مویشان را برطرف کند. افراد کمی هستند که از زدن کلاه‌گیس لذت می‌برند؛ چسب‌های آن می‌تواند به پوست سر آسیب بزند و از سوی دیگر این موها اغلب بنظر مصنوعی می‌رسند. علاوه بر این در گذشته‌های دور، جراحی کاشت مو تنها راه دردسترس برای برطرف کردن آثار ناشی از ریزش مو بود.

اما هم‌اکنون علاوه بر کاشت مو، شیوه‌ی دیگری نیز برای افرادی که نمی‌خواهند آن اندازه پول و زمان صرف کنند دردسترس است؛ این شیوه با نام میکروپیگمنتاسیون اسکالپ سر یا SMP شناخته می‌شود. این شیوه غیرتهاجمی بوده و امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

چنانچه از ریزش مو و یا نازک شدن موهایتان رنج می‌برید و دنبال راهکاری برای برطرف کردن عوارض آن هستید، ممکن است کنجکاو باشید بدانید که دو روش کاشت مو و میکروپیگمانتاسیون چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ در متن پیش رو به بررسی مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر میپردازیم.

 

شیوه انجام کاشت مو و اسکاپ سر  به چه صورت است؟

 

کاشت مو

کاشت مو یک شیوه تهاجمی است که نیاز به بی‌حسی موضعی و داروی آرامبخش دارد تا فرآیند عمل را تحمل کنید. دو شیوه اصلی کاشت مو:

FUT

در این روش نواری از پوست پشت سر شما برداشته می‌شود و به قطعات بسیار کوچک‌تر تبیدل می‌شود و درنهایت از طریق برش‌های کوچک روی پوست نازک یا طاس سر قرار می‌گیرد.

FUE

فولیکول‌های مو تک به تک و به تنهایی از پشت سر برداشته می‌شوند و بعد جایگزین منطقه طاس و یا نازک‌شده موها می‌شوند.

 

میکروپیگمنتاسیون اسکالپ سر

در این روش رنگدانه‌ها در داخل فولیکول‌های مو قرار می‌گیرند. این شیوه غیرتهاجمی بوده و نیاز به بی‌حسی یا بی‌هوشی ندارد؛ برخلاف شیوه تتوی سنتی، رنگ مورد استفاده فاقد فلز است؛ دائمی است و کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

 

مدت زمان انجام کاشت مو

 

برای انجام کاشت مو لازم است یک روز کامل را در بیمارستان سپری کنید؛ بسته به اندازه گرفتی که دریافت می‌کنید، بین 4 تا 8 ساعت فرآیند کاشت مو زمان می‌برد. اغلب نیازی نیست که شب را در بیمارستان بمانید اما به دلیل اثر داروهای آرامبخش لازم است یک نفر همراه شما باشد تا مجبور به رانندگی نشوید.

مدت زمان زیادی لازم است تا تاثیر کاشت مو را ببینید؛ حدود 2 تا 3 هفته بعد موهای پیوندی شروع به ریختن می‌کنند. و اغلب 6 تا 9 ماه زمان می‌برد تا موهای رشدیافته جدید ظاهر شوند؛ حدود 18 ماه پس از پیوند، نتیجه نهایی خودش را نشان می‌دهد.

 

مدت زمان انجام میکروپیگمنتاسیون

در این شیوه اغلب هر جلسه درمانی بین 1 تا 3 ساعت زمان می‌برد و مدت آن بستگی به اندازه ناحیه‌ای دارد، که می‌خواهید پوشش دهید. فاصله بین جلسات بین 1 تا 4 هفته است.

برای دستیابی به ظاهری طبیعی لازم است که جلسات تکرار شوند؛ این مسئله به متخصص اجازه می‌دهد تا تغییرات را ارزیابی کند و درصورت نیاز آن را اصلاح کند تا ظاهری طبیعی فراهم شود.

اکثر افراد پس از سه جلسه به نتیجه مطلوب می‌رسند، اما برخی دیگر ممکن است به 4 جلسه احتیاج پیدا کنند. پس از پایان هر دوره درمان، تاثیر آن درصورت رعایت نکات و مراقبت‌های کافی تا 2 سال باقی می‌ماند.

 

آیا کاشت مو درد دارد؟

 

در طول این روش مطلقا نباید هیچ دردی احساس کنید؛ زیرا جراح از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند و به شما داروی آرامبخشی می‌دهد که بسیار خواب‌آلود خواهید شد.

با این حال در ادامه و پس از ترخیص ممکن است تا چند روز درد داشته باشد؛ به همین دلیل برایتان مسکن و نیز آنتی بیوتیک برای پیشگیری از بروز عفونت تجویز می‌شود. لازم است سرتان تا چند روز بانداژ شود؛ اما پس از 3 تا 5 روز می‌توانید به سر کار و یا فعالیت‌های معمول‌تان برگردید.

 

آیا میکروپیگمنتاسیون اسکالپ درد دارد؟

تحمل درد افراد مختلف با یکدیگر فرق می‌کند؛ از این رو میکروپیگمنتاسیون اسکالپ ممکن است برای یکی خیلی دردناک باشد و برای دیگری خیلی هم دردناک نباشد؛ با این حال اگر پیش از این تتو انجام داده‌اید، می‌توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که این شیوه به اندازه تتو دردناک نیست!

به این دلیل که در تتوی زیبایی رنگدانه فقط به لایه فوقانی پوست وارد می‌شود؛ در حالی که در تتوی سنتی لازم است رنگدانه عمقی‌تر تزریق شود؛ به این معنی که نیاز به سوزنی کلفت‌تر، تیزتر و تزریقی عمقی‌تر است.

برخی افراد این شیوه را بسیار دردناک می‌دانند در حالی که برخی دیگر هیچ درد خاصی را حس نمی‌کنند؛ دروغ گفته‌ایم اگر بگوییم این شیوه هیچ دردی ندارد؛ اما اغلب افراد از ده نمره به دردشان امتیاز 3 می‌دهند. پس از درمان ممکن است کمی پوست سرتان حین لمس دردناک باشد اما مطلقا دردی نخواهید داشت.

 

عوارض کاشت مو و میکروپیگمنتاسیون

 

کاشت مو

ممکن است پس از کاشت مو، پوست سرتان کمی بخارد؛ اما جراح از شما می‌خواهد که از خاراندن آن امتناع کنید، چون ممکن است کاشت مو را خراب کند. به محض این که موی جدید رشد می‌کند، ممکن است دچار فولیکولیت شوید که همان التهاب و عفونت فولیکول مو است. برای این منظور نیاز به آنتی بیوتیک خواهید داشت.

علاوه بر این احتمال زیادی وجود دارد که چه منطقه‌ی پیوندی و چه منطقه‌ای که از آن گرفت برداشته شده، دچار عفونت شوند.

 

میکروپیگمنتاسیون

در میکروپیگمناسیان اسکالپ از رنگدانه‌های طبیعی استفاده می‌شود و احتمال کمی وجود دارد که واکنش رخ دهد؛ با این حال محض اطمینان، پزشک قبل از انجام آن را بر روی شما تست می‌کند تا مطمئن شود که بدنتان به آن حساسیت ندارد.

 

مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر
مقایسه کاشت مو و اسکالپ سر

 

 

کاشت مو موثر تر است یا میکروپیگمنتاسیون؟

 

کاشت مو

کاشت مو یک شیوه دائمی است؛ به محض این که رشد موهای پیوندی آغاز می‌شود، مثل سایر موها به رشدشان ادامه می‌دهند. علاوه بر این ممکن است برایتان داروهایی تجویز شود که به رشد بهتر موها کمک کند. با این حال لازم است پیش از انجام آن تحقیقات لازم را بکنید، چون احتمال شکست وجود دارد.

 

میکروپیگمنتاسیون

در این شیوه از رنگدانه‌های طبیعی استفاده می‌شود تا ظاهری طبیعی برای پوست سر ایجاد شود؛ افرادی که دچار طاسی شده اند می‌توانند با استفاده از این شیوه ظاهری شبیه موی شیوشده به سرشان بدهند و افرادی هم که موهایشان نازک شده است، می‌توانند از این روش استفاده کنند تا سرشان پرتر به نظر برسد.

با این حال این شیوه دائمی نیست و ممکن است لازم باشد بعد از 2 سال مجدد درمان را تکرار کنید. علاوه بر این در این روش برخلاف کاشت مو، مویی رشد نمی‌کند و ممکن است نتیجه با آنچه انتظار دارید، متفاوت باشد.

 

 

شما می‌توانید با استفاده از سامانه طبینجا، بصورت آنلاین از متخصصین پوست، مو و زیبایی یا جراحان پلاستیک ما نوبت بگیرید.

 

 

 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید