ورزش های مناسب برای افرادی که پشت میز می نشینند

0
2,255
9546.jpeg alt_text
9546.jpeg caption

اگراز افرادی هستید که ساعات متوتالی پشت میز می نشینید و زمان کافی برای حرکات ورزشی پیدا نمی کنید توصیه می شود برخی حرکات کششی که در هر مکانی قابل انجام هست را یاد بگیرید و در زمانهای خالی در ساعات اداری انجام دهید:

1. حرکات کششی پا

این تمرینات پا و شکم را حتی می توانید در جلسه یا در یک کنفرانس انجام دهید بدون اینکه افراد متوجه شوند. در صندلی اداری خود به صورت راست بنشینید. پای چپ خود را صاف کنید تا به موازات کف باشد و 10 ثانیه آن را در محل نگه دارید. حالا همین کار را با پای راست خود انجام دهید. هر دو پا را به مدت 15 تکرار کنید. با این کار در عین حال که قدرت عضلات خود را تقویت می کنید، سعی کنید با بالا بردن کیف یا کیف خود روی پاهای خود در حین انجام کشش، وزن  روی پای خود را اضافه کنید.

 

2. بلند کردن پا در حال حرکت

نوعی از تمرین فوق هسته اصلی شما را به وجود می آورد. درست مانند بالا، در صندلی خود به صورت راست بنشینید. اما این بار، هر دو پا را طوری بلند کنید که به موازات کف باشند. پاهای خود را به آرامی پایین بیاورید تا زمانی که آنها یک یا دو اینچ را روی زمین فاصله داشته باشند. این حالت را تا زمانی که می توانید نگه دارید و سپس رها کنید.

 

3. درجا دویدن

در صندلی میز خود بنشینید که پاهای شما روی زمین صاف باشد. به سرعت پاهای خود را در جای خود قرار دهید، درست مانند این که اگر در جای خود دویدید، انجام دهید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید. مکث کنید سپس این کار را برای 30 ثانیه دیگر انجام دهید. این کار را در هر نیم ساعت یا بیشتر انجام دهید تا ضربان قلب خود را بدون  عرق ریختن که باعث خجالت در جلسات اداری بعدی خواهد شد، به وجود آورید.

4. حرکات کششی با صندلی

برای این تمرین به یک صندلی اداری نیاز دارید که ثابت باشد و از شما دور نشود. تا لبه جلو جلوی صندلی خود بکشید، پاها را در جلوی خود قرار دهید و دستان خود را در هر طرف باسن خود قرار دهید، انگشتان دست به سمت میز کار خود باشند. لبه های صندلی را با هر دو دست چنگ بزنید و از بازوها برای بالا بردن بدن خود بر روی صندلی و سپس پایین استفاده کنید تا قسمت پشتی شما به سمت پایین بیفتد. خود را به عقب فشار دهید و 15 بار تکرار کنید. 

5.  شبیه سازی بوکس

این تمرین نه تنها باعث افزایش ضربان قلب شما و ایجاد برخی از بیماریهای قلبی خواهد شد بلکه در صورت داشتن یک روز به خصوص ناامیدکننده سرکار، آزادی استرس خوبی نیز خواهید داشت. مشت های خود را در جلوی صورت خود در حالت بوکس بالا بکشید در حالی که در فاصله ای مطمئن از رایانه خود قرار دارید. مشت های خود را به جلو در هوا بکشید، گویی که از کیسه مشت زدن استفاده می کنید، از بازوی راست به چپ عقب و جلو می چرخید. این کار را به مدت 30 ثانیه انجام دهید. مکث کنید 30 ثانیه تکرار کنید. باز هم مانند سایر تمرینات قلبی، این تکرار را در فواصل زمانی مشخص شده در روز کاری خود انجام دهید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید