پوست خشک و درمان آن

0
6,394
44731.jpeg alt_text
44731.jpeg caption

وقتی صحبت از تحریک کننده های پوستی خانگی می شود، این لیست عملاً بی پایان است. این شامل محصولات تمیز کننده، جلا دادن کف، خوشبو کننده هوا و مواد شوینده لباسشویی می شود که فقط چند مورد ذکر شده است. این محصولات پوست و اسانس موجود در آب را لایه برداری می کنند و باعث خشکی و تحریک می شوند. در بعضی از افراد، خشکی پوست می تواند به شرایط شدیدتر پوستی مانند اگزما یا درماتیت پیشرفت کند. برای مقابله با تحریک کننده های خانگی و ایجاد آرامش بیشتر محیط خانه با پوست خود، این نکات عملی را امتحان کنید:

رفع خشکی پوست

1: دستکش

شاید شنیده باشید که اگر می خواهید سن خود را مخفی نگه دارید، باید مراقب دستان خود باشید. این به معنای محافظت از آنها در برابر پاک کننده های خانگی سخت و مواد شوینده ظرف است که باعث تحریک کننده پوست می شوند. برای اینکه پوست خشک و نرم خود را نرم و نرم جلوه دهید، وقتی زمان اسکراب کردن آنهاست، آنها را با دستکش لاستیکی غیر لاتکس بپوشانید. یا بهتر، با این وجود، یک مانع محافظت دو برابر ایجاد کنید: قبل از اینکه یک سطل یا اسفنج را لمس کنید، یک جفت دستکش لاستیکی روی یک لایه از پنبه های نازک و نرم بپوشید

 2: دوش بعد از شنا و رطوبت

یکی از دلایل خشکی و خارش پوست در خانه شما نیست بلکه در بیرون از استخر در کمین است: کلر. بهترین درمان خشکی پوست ناشی از کلرچیست؟ آب عاری از مواد شیمیایی، به محض اینکه شما یا فرزندانتان از استخر بیرون رفتید، باید با آب و صابون ملایم بدنتان رابشویید. سپس با یک مرطوب کننده حاوی گلیسیرین بدنتان را آغشته کنید. گلیسیرین به پوست شما کمک می کند تا رطوبت بیشتری داشته باشد و از خشکی درآینده جلوگیری می کند.

 3: روغن نارگیل

اگر پوست خشک دارید، می دانید که سن شما، محیط و حتی زمان سال می تواند عوارض خود را روی پوست شما بگذارد. روغن نارگیل، که حاوی اسیدهای چرب ضروری است می تواند با محافظت از آن در برابر اثرات مضر محیط زیست، پوست شما را در حالت مرطوب نگه دارد. همچنین به عنوان یک مرطوب کننده عالی می تواند به طور مستقیم از پوست شما محافظت کند.

4: یک منطقه بدون کنه

یک ماده تحریک کننده پوست خانگی در اکثر خانه ها زندگی می کند و نفس می کشد. قرار گرفتن در معرض کنه های گرد و غبار میکروسکوپی باعث ایجاد پوستی ملتهب و تحریک پذیرمی شود. برای جلوگیری از خارش ناشی از کنه، به طور مرتب کف و فرش را خالی کنید و ملافه خود را در آب هایی که 50 درجه سانتیگراد است یا حداقل یک بار در هفته گرم کنید، وبشویید.

 5: مرطوب کننده های دست

با تهدید آنفولانزا و بیماریهای دیگر، ضد عفونی کننده دست مطمئناً چیز خوبی است، هم در خانه و هم در خارج از خانه. اما اثر خشک شدن این ضد عفونی کننده های الکلی روی دست شما باعث خشکی پوست می شود. برای صاف نگه داشتن دستان خود، به دنبال نسخه های آبرسانی باشید که متخصص پوست و مو تجویز می کنند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید