چه زمانی به پزشک قلب و عروق مراجعه کنیم؟

0
3,558
155004.jpeg alt_text
155004.jpeg caption

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که شرایط جسمانی مانند سوزش سر دل را یک وضعیت قلبی دانسته و برای درمان آن به دنبال بهترین متخصص قلب و عروق هستید؟ و یا از آن دسته زنانی که خستگی و درد گردن را ناشی از فعالیت های روزمره خانگی دانسته و از کنار این علائم به ظاهر جزئی به سادگی عبور می کنید؟ بهتر است به شما بگوییم که مشکلات قلبی و عروقی و فشار خون با شیوع بسیار گسترده ای در جهان رو به افزایش هستند که با پیگیری به موقع می توانید از پیامدهای جبران ناپذیر آن پیشگیری نمایید.

چه زمانی به پزشک قلب و عروق مراجعه کنیم؟

یکی از وظایف دکتر قلب بررسی وضعیت سیستم گردش خون می باشد پس نیازی نیست که از واهمه عمل جراحی یا اقدامات تهاجمی دیگر، درمان خود را به تاخیر بیندازید چرا که پیشگیری و درمان در مراحل اولیه بیماری می توانند علائم و نشانه های بیماری را از بین ببرند. از طرفی در صورتی که شما به این چنین روش های درمانی نیاز داشته باشید، مسلما به یک جراح قلب و عروق ارجاع داده خواهید شد.  چنان چه تحت هر یک از شرایط زیر هستید کمترین اقدامی که می توانید برای راحت شدن خیال تان انجام دهید یک ویزیت آنلاین است. اگر علائم و نشانه های شما حاکی از وضعیت پیچیده تری باشند، دکتر قلب و عروق از شما درخواست انجام آزمایشات حضوری خواهد نمود:

در خانواده شما سابقه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و حمله قلبی وجود داشته است.

آزمایشات خونی شما نشان دهنده بالا بودن چربی و کلسترول خون می باشد.

علائمی مانند تنگی نفس و درد قفسه سینه را در هنگام انجام فعالیت های بدنی تجربه می کنید.

درد سمت چپ قلب و تپش قلب برای شما آزار دهنده است.

مصرف کننده سیگار هستید و در انگشتان خون نشانه هایی از رنگ پریدگی و پوسته پوسته شدن مشاهده می کنید.

مبتلا به بیماری هایی مانند دیابت هستید.

رگ های واریسی تار عنکبوتی شکل در پا و ساق پای شما دیده می شود.

روش های تشخیصی بیماری قلبی

معمولا یک دکتر قلب و عروق با پرسش سوالاتی در مورد سابقه خانوادگی و علائم و یک معاینه بالینی، در صدد تشخیص وضعیت شما خواهد بود. با پیشرفت بسترهای تکنولوژی شما می توانید علائم و نشانه های خود را به صورت سوال از متخصص قلب و عروق بپرسید. در صورت نیاز، روش های تشخیصی مانند نوار قلب، تست ورزش، اکوکاردیوگرافی و سی تی آنژیوگرافی می توانند به کمک پزشک قلب و عروق بیایند.

فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی

فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی (روش های مداخله ای از طریق کاتتر)، فلوشيپ بیماری های مادرزادی قلب و عروق در بزرگسالان، فلوشیپ نارسایی قلب و پیوند، فلوشیپ پیس‌میکر و الکتروفیزیولوژی، فلوشیپ اکوکاردیوگرافی، فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی کودکان و نوزادان، فلوشیپ رادیولوژی مداخله ای جزو تخصص هایی هستند که برای دریافت خدمات حرفه ای تر در حوزه قلب و عروق می توانید به آن ها مراجعه نموده و یا ارجاع داده شوید. 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص قلب و عروق ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید