کاهش انتقال کرونا از طریق ماسک

0
1,234
450219.jpeg alt_text
450219.jpeg caption

از آنجایی که بسیاری از افراد ناقل برای ویروس کووید 19 بی علامت هستند استفاده از ماسک هنگام خروج از خانه برای همه افراد جامعه ضروری می باشد. این روزها اضطراب ناشی از انتقال ویروس کرونا موجب بروز نگرانی در قلب های افراد جامعه شده است و گرمای هوا تاثیری روی تضعیف ویروس کووید 19 و کاهش بیماری نداشته است. در حال حاضر پافشاری زیادی بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی از طرف وزارت بهداشت وجود دارد که اقدامی شایسته می باشد. 

ضرورت استفاده از ماسک 

جالب است بدانید طبق مطالعات انجام شده استفاده از ماسک میزان انتقال ویروس کووید 19 را از افراد ناقل به افراد سالم به میزان حدود 70 درصد کاهش می دهد. پس بهتر است هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده شود بخصوص زمان حضور در مکان های پرتردد، اماکن عمومی و هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی.  در حال حاضر شروع به کار مجدد اصناف و سازمان ها و برگشت به روال عادی جامعه ممکن است موجب ایجاد این تفکر عامیانه اشتباه شود که بیماری رفع شده و جایی برای نگرانی وجود ندارد، درحالی که با توجه به افزایش تردد در سطح شهر احتمال الودگی افراد با ویروس کووید 19 بیشتر است و بر استفاده از ماسک تاکید بیشتر وجود دارد. 

راه های انتقال ویروس کرونا 

راه های انتقال اصلی ویروس کرونا تماس با سطوح آلوده و انتقال از طریق قطرات تنفسی است. با شستن دست ها مورد اول برطرف میگردد.  این ویروس به راحتی از طریق سرفه، عطسه و حتی صحبت کردن منتقل می شود که برای رفع انتقال ویروس از راه تنفسی استفاده از ماسک کمک بسیار زیادی خواهد کرد. هم چنین استفاده از ماسک مانع از انتشار ویروس روی سطوح میگردد و احتمال انتقال از طریق تماس با دست را نیز کاهش میدهد. همانطور که اشاره شد با توجه به اینکه بسیاری از افراد مبتلا علایمی از بیماری را ندارند، زدن ماسک برای همه افراد جامعه که قصد خروج از خانه را دارند ضروری است. کسانی که علامتدار هستند بهتر است در منزل بمانند و از خانه خارج نشوند. زدن ماسک توسط افراد جامعه، چه افرادی که علامت دار هستند چه افرادی که علامتدار نیستند میزان انتقال ویروس به سایرین را حدود 50 درصد کاهش می دهد. استفاده از ماسک توسط افراد سالم میزان انتقال را به 30 درصد میرساند درحالی که استفاده از ماسک توسط افراد آلوده این میزان را به حدود 50 درصد کاهش می دهد. استفاده از ماسک توسط همه افراد میزان ابتلا را حدود 70 درصد کاهش میدهد. حتی در صورت ابتلا به کووید 19 ،در کسانی که از ماسک استفاده کردند،  میزان ویروس در بدن فرد کمتر خواهد بود. از آنجایی که هنوز داروی قطعی برای درمان وجود ندارد و بیشتر اقدامات درمانی، حمایتی هستند و از انجایی که هنوز واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وارد مرحله اجرایی نشده است بهترین اقدامات در این مرحله از همه گیری ویروس کووید 19 رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست ها و استفاده از ماسک می باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید