گردن درد عصبی و روش های درمان

0
2,199
گردن درد عصبی چیست؟
گردن درد عصبی چیست؟

گردن درد ممکن است به علل مختلفی همچون اختلال در بافت های گردن، اعصاب، مفاصل، عضلات، استخوان ها و یا در اثر استرس و اضطراب ایجاد شود. استرس و اضطراب اثرات منفی زیادی بر بدن می گذارد زیرا وقتی فرد در موقعیت های تنش زا قرار می گیرد، بدن با آزاد کردن هورمون های استرس، باعث کاهش مقاومت بدن در برابر این موقعیت ها و بروز درد و سفتی عضلات می شود، در نتیجه می تواند باعث بروز گردن درد عصبی شود در این مقاله به بررسی گردن درد عصبی و روش های درمان آن میپردازیم.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، استرس می تواند باعث بروز درد فیزیکی به ویژه در ناحیه گردن و شانه ها شود. وقتی فرد به طور مداوم در موقعیت های تنش زا قرار بگیرد، بدن او به این شرایط واکنش نشان داده و باعث گرفتگی عضلات می شود. بنابراین، گردن درد عصبی یکی از دردهایی است که فرد به دلیل استرس و تنش جسمی و ذهنی به آن دچار می شود. زمانی که فرد به دلیل استرس و اضطراب دچار گردن درد شده باشد، کاهش استرس می تواند به تسکین درد گردن کمک کند.

بنابراین، گردن درد عصبی ناشی از استرس و اضطراب است و می تواند شانه ها و قسمت فوقانی کمر را درگیر کند. به عبارت دیگر، این گرفتگی و انقباضات، به دلیل پاسخ بدن به استرس ایجاد می شود.

علائم گردن درد عصبی

گردن درد عصبی می تواند باعث بروز علائم زیر شود:

• احساس درد شدید و مداوم در گردن، شانه ها و بخش فوقانی کمر؛
• احساس درد در پشت سر؛
• احساس نیاز به وارد کردن فشار به مفاصل گردن در زمان چرخش سر؛
• احساس درد خفیف تا شدید؛
• بروز درد بعد از قرار گرفتن در موقعیت های استرس و اضطراب.

 گردن درد عصبی و روش های درمان آن

برای تسکین درد گردن عصبی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است:

یوگا

حرکات کششی در یوگا باعث رفع تنش، بهبود عملکرد حرکتی و تسکین گردن درد  می شود.

ورزش

ورزش کردن باعث کاهش استرس، تقویت بدن و بهبود سلامت جسمانی شده و به بهبود گردن درد  کمک می کند.

تراکشن

استفاده از این روش باعث بهبود حرکات گردن و تسکین گردن درد  می شود.

تغییر سبک زندگی

بسیاری از عادات غلط در طی زندگی همچون مصرف زیاد کافئین، سیگار کشیدن و مصرف مواد غذایی ناسالم، باعث ایجاد استرس شده و احتمال ابتلا به گردن درد  را افزایش می دهد. علاوه بر این، خیلی از افراد به دلیل طرز نشستن اشتباه و وضعیت بدنی نادرست، دچار گردن درد عصبی می شوند، بنابراین رعایت وضعیت صحیح بدنی احتمال بروز این درد را کاهش می دهد.

ماساژ درمانی

از آن جایی که ماساژ درمانی باعث کاهش استرس می شود، به رفع گردن درد  کمک می کند.

"

پیشنهاد مطالعه: گردن درد و روش های درمان

حمام آب گرم و کمپرس گرم

دوش گرفتن با آب گرم، باعث بهبود گرفتگی عضلات شده و گردن درد  را تسکین می دهد. همچنین استفاده از کمپرس گرم، به کاهش درد و ناراحتی کمک می کند.

کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ در محل درد، به تسکین درد کمک می کند.

کاهش استرس

کاهش استرس با استفاده از مدیتیشن، رفتار درمانی، ریلکسیشن و …، به کاهش استرس کمک کرده و مانع از عود مجدد گردن درد می شود.

داروی مسکن

در برخی موارد استفاده از داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب یا استامینوفن به تسکین درد کمک می کند. در صورتی که با این داروها درد کاهش پیدا نکرد، ممکن است پزشک داروهای شل کننده عضلات همچون ترامادول تجویز کند که حتماً باید طبق دستور پزشک استفاده شود. در صورتی که با استفاده از این دارو هم درد تسکین پیدا نکرد، پزشک داروهای ضدافسردگی خاصی را برای بیمار تجویز می کند.

روان درمانی

این روش مجموعه ای از تکنیک های خاص است که توسط متخصصین روانشناسی، فیزیوتراپی و سایر متخصصین، برای مثبت فکر کردن، آموزش ریلکسیشن و مدیتیشن به بیمار آموزش داده می شود و به فرد کمک می کند سطح استرس بدن خود را کنترل کرده و درد را تسکین دهد.

فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی با اصلاح وضعیت بدن و آموزش تمرینات تقویت کننده عضلات گردن، درمان دستی و حرکات کششی مخصوص عضلات پشت گردن، به تسکین درد گردن  کمک می کنند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص مغز و اعصاب ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید